Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg skal på min første UL i morgen. Jeg har gått på sprøyte i en uke. Når kan jeg regne med at eggene skal høstes?

Har i hele perioden hatt litt bivirkninger- men det verste har vært hodepinen, som heldigvis gikk over når jeg startet på sprøyter. Jeg har likevel presset meg til å gå på jobb. Jeg jobber som sykepleier på en fysisk krevende avdeling og hvor jeg går hele dagen. I dag har jeg hatt så sterke smerter i området rundt eggstokkene og litt i ryggen som kommer i bølger og som har medført at jeg har måttet sette meg ta det rolig og har ikke kunnet utført alle mine oppgaver på jobben.

Hva må til for å bli sykemeldt? Hvor mye smerter har du hatt i forbindelse med ivf?

Ha ei god natt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er du som bestemmer om du trenger sm. Om du tenker på dette og egentlig ønsker det, så ber du om å få det.

Jeg har vært sm 100% fom uttak til testdag 3 av 13 forsøk. Vet ikke helt hva jeg anbefaler......men du vet det i hvertfall ikke før du har prøvd begge deler;o) Har enda tilgode å oppleve det som noe problem å få sm i denne forbindelse. Det er helt opp til helt enkelt, pasient altså. Det skal vel være bra umulig av en lege å nekte en "ivf-pasient" sm?

Jeg personlig mener det blir feil allerede der du sier du presser deg til å gå på jobb. Hvorfor det? Det er nok ingen som takker deg for det og du får lite igjen for det. Men jeg kjenner situasjonen godt.....og en blir veldig stersset av det. Har tanker for og i mot sm og lurer på hva en skal gjøre, hva en kan få, hva en har rett til... Uff, blir surrete.

Ta kontroll over din egen situasjon, prøv i hvertfall. Drep den dårlige samvittigheten overfor arbeidsgiver og andre. Gjør det DU føler er riktig for deg. Det er DU som sliter med å få barn og "betaler prisen".....ikke de.

LYKKE TIL♥

Skrevet

Glemte å svare på høstingen... Tror det er veldig normslt å stikke i alt fra 10-12 dager, helst 10 dager... Så blir det EL sprøyte på dag 10 eller 11 og da plusser du på 36 timer. Så om du har stukket i 7 dager nå, så kan du kanskje regne med en UL på stikkedag 10... Om ting er bra, så blir det uttak på dag 12-14?

La oss si du har en liiiiten uke igjen ;o)

Skrevet

Nei, det er dessverre slett ikke umulig for en lege å nekte en IVF-pasient sykemelding.

Jeg ba min fastlege om en liten, delvis sykmelding i perioden fra innsetting til test (for å redusere arbeidsmengde og stress og øke sannsynligheten for suksess (jeg har hatt en god del forsøk og også abortert tre ganger)), men det fikk jeg nei til. Poenget hans var at det ikke var medisinsk grunnlag for det, og det har han i stor grad rett i (selv om jeg syntes det var litt kjipt). Han sa at om jeg fikk smerter eller ble dårlig, så måtte jeg ta kontakt igjen.

..men på det grunnlaget jeg nevnte, fikk jeg altså ikke sykmelding.

Men, Vimsa, slik du har det nå, så har du til dels kraftige bivirkninger av medisinene, og det er grunnlag for sykmelding - også i følge min dyktige, trivelige, men strenge fastlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...