Gå til innhold

Er damer så lite opplyst om prevensjon????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt sjokkert når jeg leser på div forum ang abort. Jeg synes det er helt forkastelig at det er så mange som har blitt gravide ved "uhell", en ting er at man har blitt gravid på TROSS av prevensjon, men jeg tror det er mange mange som ikke GIDDER å bruke prevensjon. Innemellom skulle jeg ønske at disse menneskene får store problemer med å få senere i livet.

"Ville du ikke ha meg da, får du meg ikke nå heller"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jeg enig i! De vet hva som kan skje og da burde de ta konsekvensene også. Det skal ikke være så lett "å bare ta abort".

Skrevet

enig, det er altfor lett å kunne velge abort i norge!!

Skrevet

Er dere misunnelige på de som blir gravide bare mannen ser skjevt på dem, mens dere selv ikke klarer å produsere et eneste lite gullegg?

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, der traff du spikeren på hodet tenker jeg.. HERREGUD!!!

Nei det er ikke akuratt der problemet ligger for min del, jeg er gravid nå hvis du må vite det..

Det jeg spør om er damer FAKTISK er så lite opplyst eller om de bare later som???

Skrevet

Jeg er også egentlig helt enig med hi.

Skrevet

Helt enig med deg HormonHeksa !!! Jeg blir så provosert og synes det er så synd at det er så "ENKELT" og bare velge abort !!

Skrevet

Ja, tenk at folk har ubeskytta sex. At de ikke tenker seg om, at det som så mange andre ting i livet "bare ble sånn", at de ikke tenkte konsekvenser og rasjonelt. Noen savner kanskje gapestokken, men heldigvis kan man spytte litt på internett.

Og så er det de som ser på forakt med hun som ikke vet om A eller B er pappaen til barnet hun bærer, og som glemmer helt at én gang, for lenge siden, hvis de hadde hatt maks uflaks, kunne det ha vært dem.

Jeg synes det er verre med mangel på empati, enn folk som tar "lett" på abort.

Skrevet

Vel, jeg er såpass selvsentrert at jeg bryr meg fint lite om andre slørver med p-piller eller annen prevensjon..jeg driter laaangt i om ei eller annen kjærring en eller annen plass ikke er sikker på om nr1 eller nr2 er faren til barnet sitt.

det er strengt tatt deres problem..

Sorry

Skrevet

Det er godt at HI og flesteparten av dere som svarer er feilfrie. Det er ikke en lett løsning, men det er en lovlig løsning. Man får heldigvis bestemme selv om man skal gjennomføre graviditet eller ikke her i landet, ellers kunne man nok ha fått en ekstremt sterk økning i selvmord, funksjonshemmede barn, samt at det ville vært mulig å tjene seg rik på ulovlige aborter dersom man har litt peiling.

Jeg er ganske sikker på at dere gjør feil dere og, og at dere er temmelig glade for at det finnes utveier og løsninger når dere gjør det...

Skrevet

Nå er det vel ingen her inne som har påstått at de er feilfrie, det er ingen som er. Ja, abort er lovlig, men det vil vel ikke nødvendigvis si at det er en god løsning?!? Hvis man er så ustabil at man vurderer selvmord fordi man uheldigvis har blitt gravid, noe som er ens egen skyld i mange tilfeller, da må tilogmed jeg si at det beste er abort, ingen fortjener å vokse opp med så ustabile mennesker livet sitt.

Når det gjelder argumentet ditt "økning av funksjonshemmede barn" gidder jeg ikke kommentere det en gang, for jeg tror det er noe du bare sier for å provosere....

Ja jeg har gjort mange feil i livet jeg og kommer sikkert til å gjøre mange flere, men jeg prøver jo å unngå å begå disse feilene, er vel ingen som gjør feil ved vilje... Derav mener jeg at å bruke prevensjon for å unngå å bli gravid, er en selvfølge!

Skrevet

Jeg er ikke feilfri i det heletatt, og skjærer heller ikke alle over en kam når jeg svarte på dette innlegget. Det jeg mente var forkastelig, var at det er mange som konsekvent bare driter i prevensjon fordi de kan ta abort i etterkant dersom de skulle bli gravide.

Skrevet

Du får ta deg en titt inn i de katolske rekker. Se hva som skjer i de landene der abort er ulovlig.. må ikke tro det ikke blir utført fordet om.

Det skal ikke være nødvendig å måtte bære frem et barn som dør under eller rett etter fødsel pga avvik, fordi det ikke skal være enkelt å få en abort.

Nei, damer.. dere må ikke se hverden i svart/hvit.. finnes så masse fine gråtoner :)

Skrevet

er helt enig med deg!

har selv en vennine som nesten "skrøt" til meg en dag i forje uke at hun hadde blitt gravid igjen,men det var null stress,for det var jo ingen sak å ta det bort, slik hun har gjort to ganger tidliger...jeg ble kjempelei meg av å høre henne fortelle dette..og ekstra tungt va det ettersom grunnen til at jeg ringte henne var å fortelle om min lille spire..alt ble bare helt feil og jeg måtte bare legge på..

Skrevet

Jeg mener ikke at abort skal bli ulovlig, men jeg synes det skal være strengere krav for å få gjennomført en abort. Argumenter som dårlig økonomi, det passer ikke med barn nå, er ikke sammen med barnefaren/ vet ikke hvem barnefaren er osv er i flg lege/sykehus gode nok argumenter for ikke å bære frem barnet og det synes jeg ikke er riktig...

Det finnes selvfølgelig unntak bl.a ved psykisk/fysisk sykdom, alvorlige skader/sykdom hos fosteret osv.

• 1 måned senere...
Skrevet

Enig med deg, jeg også!!!

Ønsker man ikke barn, bør man kunne klare å unngå å bli gravid. Men dessverre er det mange som ikke bryr seg pga abort er jo helt greit liksom!!!

Skrevet

hehe, Hormonheksa, utrolig bra navn. såg det først nå;-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det går faktisk an å bli gravid med prevensjon også da...er man like lite opplyst da?

Men at abort skal brukes som prevensjonsmiddel, er jeg totalt i mot, så der er vi enige! :-)

Skrevet

dessverre er det nok mange som ser på abort som "prevensjon". Har også hört utallig ganger at... "blir jeg gravid, tar jeg bare abort..."'

Vi har diskutert dette utallige ganger siden jeg er litt imot at det "bare er å ta abort", for man vet jo ikke hva man föler för man evt sitter i dilemmaet selv. Men argumentene jeg får höre, er at det er en demper å ta fram en kondom, at det som regel går bra, og p-piller er et mekk å huske å ta jevnlig. Vet også om en som gikk til legen og ville ta abort, men fikk höre hjertelyden til ungen, og tilslutt klarte hun ikke ta det valget som var så "enkelt".

Dömmer ingen, og man får velge selv, men jenter som bruker abort som prevensjon, fordi de ikke gidder å bruke prevensjon ordenlig gjör meg bare forbanna. Vil du ikke ha barn nå, så finnes det måter å som gjör risikoen mindre. Tror det sto i VG for litt siden at aborter har halvert, etter at p-piller ble gratis?

• 1 måned senere...
Skrevet

Det kan være mange grunner til at damer tar abort, helt fra "idiotiske selvsentriske-det passer ikke helt nå, men om 3 måneder passer det" til mer overveide "fornuftige" grunner. Jeg har venninner som har tatt abort pga typen ikke ville ha barn helt enda, og så er de gravide et halvt år etter...noe som jeg synes er helt forkastelig...men så har jeg også venninner som rett og slett har vært uheldige og ikke har kunnet/ønsket barnet ut fra situasjonen de er i pga forhold til barnefar / sykdom etc

Jeg er selv for selvbestemt abort. Men selvsagt ikke som prevansjon. Det viser seg at det er flere som tar mange aborter, og disse jentene burde kanskje fått et lite lynkurs i prevansjon...da det å ta abort faktisk er en stor sak. Uansett om en ser på det som et liv eller ikke, så gjør en aktivt en handling som fører til at livet ikke vokser til.

En annen ting jeg ikke skjønner med disse som tar (flere) aborter av mindre "gyldige grunner" er at det å gå gjennom en abort i dag ikke er bare-bare...i dag utføres det i hovedsak medisinske aborter, altså aborter utført med piller slik at kroppen frastøter seg forstert og det kommer ut av seg selv...det er ikke vanlig med utskrapningsaborter (av de selvbestemte tidligabortene)... slik at den som tar abort må faktisk gjennom noen timer med smerter, og til slitt så vil en kjenne at forsteret kommer ut... Så jeg forstår ikke dem som ønsker å gå gjennom dette gang på gang?! Men kanskje det er lettere med abort nummer 3 og 4 enn med den første?!

Uansett jenter, sjerp dere, abort er ikke noe man bare gjør...

Skrevet

Jeg skjønner ikke dem som kan ta abort opptil flere ganger. Jeg har gjort det en gang pga sykdom og det er det jævligste jeg noengang har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...