Gå til innhold

NOEN SOM HAR GÅTT I PARTERAPI? Hva er din erfaring med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble det bedre? Fikk du noen a-ha-opplevelser? Hva lærte dere mest?

Så spent. Får ikke gubben med på det, men vi skulle absolutt trengt det. Lurer bare på om det egentlig er verdt det eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke helt om det kan samenlign2overes med annet.. men, la gå.

jeg og samboeren mistet ungen vår sent i svangerskapet.. etter det klarte vi ikke prate normalt sammen, det endte i krangel, høylytt diskusjon, og en alt for stor del "taushets-behandling".. vi gikk til psykolog hver for oss for å bearbeide sorgen, når det var "over", i den forstand at vi ikke hadde den sorgen lenger.. så slet vi med å klare å komunisere igjen...

dro på parterapi som siste løsning, der startet vi med grunn komunikasjon igjen, lærte hverandre å kjenne helt på nytt.. fikk også mer innsikt i den andre sine tanker og følelser.. og det ble en god del "a-ha-opplevelser her hvertfall :-)

her lærte vi å respektere den andre sin reaksjon på ting, og det å bruke ordene våres på rett måte (ikke høye stemmer og krangel).. ga oss mye, og var 100% sikkert vår reddning.. så etter min mening er det verdt å prøve det ut!

Skrevet

Ja. Dårlig erfaring. Terapeutene kastet seg over meg som gribber, mens mannen satt med armene i kors og trengte ikke å si et ord. Jeg ble skjelt ut og hånet.

Jeg klagde det inn for fylkeskommunen og fikk mehold. Terapeutene har blitt "omplassert" med andre arbeidsoppgaver.

Men kommer aldri til å gå i parterapi igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...