Gå til innhold

Fått omgangsyke... farlig for barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er skikkelig syk blitt... er 5 mnd på vei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at du drikker massa. Min pappa er lege og han sier at farris blandet med elpemost gir en bra balanse av salter og sukker og er like bra som blandningen man kan kjøpe på apoteket. Om du får kraftige kynnere må du ringe til sykehuset. God bedring!

Skrevet

Det er ikke farlig for barnet, men er jo ekstra ubehagelig å spy når man stikker ut som vi gjør nå. Hadde det for ikek så lenge siden og var sliten i to dager etter at jeg var ferdig. Dakar. God bedring ønskes:)

Skrevet

-tvilsomt at det skader barnet. Jeg har vært veldig plaget av svangerskapskvalme og spydd MYE, vært veldig dårlig siden 2.juledag. kaster ikke opp fult så ofte lenger men har gått ned masse. Babyen får det den trenger uansett(har jordmødre jeg har vært i kontakt med sakt, og ultrslydene av min lille vist at stemmer)... derfor det kan gå utover vekta til mor.

-Viktig å få i deg masse veske som nevnt over her... for å ungå dehydrering og ketanomin i urin.

-har også blitt råda til eplemost/eplejus blanda med farris, bland det evnt med enn anna jus om du ikke klarer eple.

Skrevet

har akkurat hatt omgangssyke selv. fikk beskjed av legen som de over å drikke farris blandet med eplejuice. Blanding av sukker og salt. Ungen får det den trenger, tar det av deg. Så bare pass på å få i deg væske. Hvis du slutter å tisse, er det et tegn på dehydrering, da bør du kontakte lege. heldigvis pleier ikke omgangsyke vare mer enn et par dager...

føler med deg:( ikke moro å være syk... god bedring:)

Skrevet

Har ikke mye mer å tilføye, men ønsker deg god bedring!!

*trøsteklemmer*

Skrevet

Hattt spysjuka jeg også. Å babyen tar til seg det vi har uansett, så jeg ble jo skikkelig dårlig og gikk ned noen kilo... Men jeg er på UL hver uke, og babyen hadde det bare fint :) Det er bare vi som tåler lite, de tåler ganske mye tydeligvis :)

Masse god bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...