Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 jeg er gravid i uke 29, det er barn nr 2. jeg hadde hyperremesis frem til uke 21, har nå hatt noen uker pause men har nå begynt å kaste opp igjen spesielt på morgenen. jeg har hele tiden prøvd så godt jeg kan å gå på jobben, jeg jobbet 100 % helt til en på jobben sa at hun synes det var så ekkelt at hun hørte meg kaste opp hele tiden. da fikk jeg 40 % sykemelding for å slappe av littegrann. men har jobbet hele tiden frem til nå, nå er jeg sliten, har veldig varierende blodtrykk, mye vondt i hodet, kaster som sagt opp om morgenen og det gjør så vondt, det strammer og presser både i underlivet og i magen, men det verste nå er egentlig bekkenet/korsryggen, det gjør vondt og "stråler" på en måte nedover i bena "igjenom" rumpeballen, og noen ganger også i "lysken og nedover"... kan det være bekkenet? hadde ikke bekkenløsning sist så er ikke kjent med det. i tillegg har jeg jo standard plager som jeg kan leve med som halsbrann, kramper i bena om natten, opp å tisse 3 ganger pr natt og generelt dårlig søvn. ville du vurdert sykemelding? jeg har skikkelig problemer med det, jeg hater å skulle gå til legen. tenk om han sier at jeg bare må ta meg sammen eller noe-? hva tror du? er jeg pinglete?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Har hatt det som deg og har variert mellom 40 og 70 % sykmelding etter uke 23 (100% før det). Har fått tilbud av legen om 80 eller 100%, men synes det er ok med litt jobb innimellom. Har fått annen god tilrettelegging som hjemmekontor og skyss til og fra jobb, som hjelper veldig. Du er jo ikke pingle, du skal ikke presse deg for mye. Men var jeg deg ville jeg prøve litt høyere sykmeldingsgrad og evt finne ut om arbeidsgiver kan tilrettelegge mer. Kvalme og oppkastet mitt ble nemlig bedre når jeg stresset mindre, og det gjorde jeg med tilrettelegging og riktig sykmeldingsgrad. Lykke til og god bedring :-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 takk for utfyllende svar. problemet er at jeg jobber som hjelpepleier, og det er spesielt stell og all gåingen som er vond.. hvis jeg ikke kan gjøre det, så er det strengt tatt ikke så mye som er igjen. Legen min er av den litt gamle skolen... Og sier at graviditet er ikke no sykdom.. så han foreslo aktiv sykemelding,hvor jeg er på jobb hele tiden, så det kunne være en der for meg hele tiden... jeg spurte hva det var meningen at jeg skulle gjøre da... og legen svarte"være der"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå