Gå til innhold

Gravid og flytte til Oslo.. Hva med fødeplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt mange som sier man skal søke om det tidlig i Oslo.. Jeg er 16 uker nå og har jo enda ikke søkt der. Vi flytter før babyen kommer, men vet ikke når. Kommer jeg til å kunne føde der i det hele tatt når det er så "seint"?

Regner ikke med de lar meg ligge uansett hvis jeg ringer å sier jeg holder på å føde, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, ett sted får du nok fødeplass, du blir ikke tvunget til å føde hjemme:) Du (eller lege/jordmor) sender søknaden til det du helst vil føde ved og om det er fullt akkurat da så sender de den videre til et nærlliggende sykehus.

Skrevet

Du bør nok søke nå. Ta og send mail til ullevål og riksen og søk. men mest sannsynlig vil du nok ikke få plass. Så da er det Ahus og Bærum som gjenstår.

Men gjør det nå snarest, så er det avklart.

Skrevet

Avhengig av hvor du skal bo så i forhold til hva som er nærest, men mange osloborgere føder på Bærum .-selvvalgt

Skrevet

Venninna mi er 17 uker på vei. Hun søkte på ullevål for noen dager siden, og fikk plass. Så det er fortsatt håp om å velge selv ja. Men vær rask!

Skrevet

Du får plass uansett, men "risikerer" å føde på de mindre populære sykehusene Ahus eller Bærum. (Fine sykehus det også altså. Ahus er til og med helt nybygd. De ligger bare litt lenger å reise fra sentrum)

Vil du på Riksen eller Ullevål send et kort brev selv nå der du skriver at du skal flytte til Oslo, at du søker plass, siste dag av første mens/termin og fødselsnummer. Legg ved kopi av helsekortet ditt for gravide og send til barselavdelinga ved det aktuelle sykehuset. Du kan også ringe dit for å høre om du skal adresse det til en spesiell person. Lykke til!

Skrevet

Vil bare så veldig anbefale Føderiket for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...