Gå til innhold

Vektøkning rundt 6-7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor har hele tiden vært liten og jeg bekymrer meg i grunnen ikke på ordentlig. Men ble nok en gang overraska over hvor lite hun har lagt på seg. De siste 5 ukene har hun bare økt med 270 g. Hun er nå 7 mnd. Vet ikke hvor mye det er normalt å legge på seg i denne perioden.

Hvor mye legger deres på seg på en mnd rundt halvtårs-alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt en kilo pr mnd.. Snuppa er nå 6 måneder. Hun veier over 8,5kg da, har alltid lagt bra på seg.

Skrevet

Trdde det var rundt 100-150g i uka som var gjennomsnittet når de er rundt den alderen..Minsta mi på 7 mnd har lagt på seg ca 500g i mnd de siste mnd.. Hun er nå rett over 7 kg..

Skrevet

Det var det jeg også trodde, at det var normalt med 100 g i uka i det minste. Får spørre hs om det er i minste laget.

Skrevet

100 gram i uka er vel et utgangspunkt for et minimum. Noen unger vokser i rykk og napp, noen vokser mye i starten og lite ellers. Jenta mi var 7500 gram da hun var 7 mnd, og hadde da lagt på seg 500 gram på 2 måneder.

Lillegutt er 6 mnd snart, og veier 9,3 kilo :D

Skrevet

Husker ikke akkurat vekta på 6 mnds kontrollen, men fra 5 til 6 mnd hadde lillemann (bare) lagt på seg rundt 300 gram tror jeg. Så på kurven at vekta hadde gått litt ned, men HS sa at hun trodde det var en sammenheng mellom at lillemann har blitt mer aktiv + at han har vokst en del på lengden. Altså ingen fare.

vi skal på 7 mnds kontroll neste uke, og jeg tror ikke han har lagt på seg mer enn 300 -400 gram nå heller. Men aktivitetsnivået har økt enda mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...