Gå til innhold

...hva er dette for noe da...!!!


~lykkelig2barnsmor~

Anbefalte innlegg

da har jeg fått lillegutt i seng, å akk kasta opp den lille avocadoen jeg spiste til middag i ettermiddag..

 

på fredag er jeg 14uker på vei å kvalmen murrer i bakgrunnen hele tiden.. spiser jeg noe "feil" eller lukter for lenge på noe så spyr jeg.. jeg kan feks ikke bevege meg inn på en bensinstj, den grusomme bensinstj maten dreper meg en dag..! (lukta av den altså)

 

Det er 1års tid siden sist jeg gikk gravid,å disse 2 svangerskapene er så forskjellige! da jeg gikk me lillegutt var jeg i storform å ALDRI kvalm.. nå er jeg avhengig av å sove godt,mye , spise mat jeg ikke blir kvalm av,å ikke la d gå for mange timer mellom hvert måltid.. kvalmen er der hele døgnet,er dette normalt?? har jo selvsagt hørt om morgenkvalme,mn kl er straks 7 på kvelden altså!?

kan noen si at dette går over eller at d blir bedre? er d noen som har brae tips feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei kan dessverre ikke svare deg på det du lurer..jeg er bare nyskjerrige på hvor gamle gutten din er jeg, siden du skrev at det er 1 år siden du var gravid..lurer fælt fordi jeg har en liten prins på snart 7 mnd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger litt forrand deg jeg da... men sliter med det samme... kvalm nesten hele tida... 15 fulle uker imorra. jeg har heller ikke noen gode svar. Og heller ikke den typiske morrakvalmen... Mine morrar er ganske milde og fine, men blir værre utover dagen. Fått noe som heter Phenergan (på resept), er 100% sykemeldt, bruker "sea band" hele tida og fått noen andre aku.pungter å trykke på men ingenting som hjelper no særlig... har også prøvd ingefær, men det gjorde meg bare værre. Har heller ikke noen gode svar men det eneste som hjelper for meg er å holde meg fulstendig i ro; grusomt kjedelig men nødvendig.

Noen mener forresten at stormfulle svangerskap(el svangerskap som er veldig anderledes) tyder på motsatt kjønn en hva man har... men dog ingen 100% sikker spådom.

 

Lykke til videre. og husk å få i deg masse veske hvertfall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+3 uker og har det helt likt. Konstant kvalm. Tåler ikke fettete mat eller lukt, og må spise ofte og lite for å ikke få spyanfall der jeg spyr og spyr uten at det er mat i magen. Er heilt forferdelig. Har også våknet på nettene noen ganger av at kvalmen tar meg. Tortur! Jeg fikk også noen tabeletter av legen som skulle hjelpe, men desverre så hjalp de ingenting hos meg. Håper bare på at dette går over snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at d er litt godt å høre at d fins andre i samme situasjon,selv om jeg overhodet ikke unner dere d,og skal krysse fingrene for at d blir bedre for dere!!:)

 

De siste 2 dagene har vært MYE bedre for min del,å vet dere hva jeg gjør?? jeg skreller pære og deler dem i små biter, legger dem i ei skål å heller maasse Cultura Naturell over... mulig dette er en sær gravid greie,jeg har værtfall aldri spist dette før..kansje er andre frukter el grønnsaker noe for dere andre??:) Cultura er litt stram i smaken å er sunt å godt for oss å babyen vår i magen :)

Å alt mulig frukt er veldig spiselig for meg nå,epler, druer å blodappelsin! nam nam :D

Er så utrolig deilig å endelig holde på maten *banker hardt i bordet*

håper d holder seg!! idag er jeg ca 14+3 elns.. ikke 100% på de ekstra dagene..

 

Men nå er vi sammen med min mann og hans familie på vinterferie,dvs at jeg har fått sove lenge å blitt veldig avlasta med min lille viltre gutt..i hverdagen er jeg fungerende alenemamma skjønner dere,,vi bor langt unna familie pga at jeg er student,å min kjære jobber borte..mn til sommeren er han heldigvis ferdig med d!!:D

Så d å få hvilt seg ordentlig spiller nok også en stor rolle,kan hende d er like vanskelig for dere som for meg til vanlig,men prøv!:)

 

Nettan18: Da jeg ble gravid var d 11mnd siden sist jeg hadde vært gravid..altså har jeg nå en sønn på 14mnd og d blir ca et og et halvt år mellom barna :) Det var d vi håpa skulle klaffe,flott aldersforskjell på dem da :) Blir veldig tette dine to da,men d blir sikkert kjempekoselig :) Litt ekstra styr blir d nok på oss begge så lenge vi har 2 bleibarn hvertfall..Men vi gleder oss utrolig mye!!:D

 

PS: jeg har hørt at hvis man er kvalm til alle døgnets tider tyder d på gutt..så jeg vet ikke..er veldig spent på UL,men d er enda 1mnd til.."/

Men hadde jo vært innmari kos me ei jente siden vi da hadde hatt en av hver :)) <3

Hvordan går d med dere andre nå da? fortsatt sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...