iok med sønn <3 Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Hallo damer. Synes jeg har lest noe om bading i baseng her? Jeg har lyst å svømme litt som en god trening for meg og ikke minst for ryggen min. Er i uke 14. Er det bare å kjøre på nå eller? Ingen boblebad, det vet jeg
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Ja, bare kos deg i basseng!! Og vet du, jeg svømte 3 ganger i uken i forrige svangerskap. Helt frem til uken før jeg fødet. Det er veldig godt for musklene og kroppen til under fødselen. Jeg fødet så lett, tok bare 3-4 timer som førstegangsfødende. Jordmor mente svømmingen var mye av skylden for den lette fødselen. Jeg starter å svømme igjen denne uken. Lykke til:)
iok med sønn <3 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2010 ÅÅh Nice. Pluttselig fikk jeg lyst å dra på svømming nemlig Så tenkte jeg skulle prøve en gang før jeg evt kjøper klippekort Hadde vært helt greit med en så rask fødsel hehe
Glad tobarnsmamma Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Hva, er det ikke greit med boblebad? Hvorfor ikke? Vi har boblebad hjemme - og jeg synes det er deilig avslapning for bl.a. mitt vonde bekken å sitte i det...
iok med sønn <3 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2010 Ja, jeg har også det, men man kan vist (har hørt her å der... så skal ikke si det sikkert altså) pga boblene forstyrre hjerterytmen til barnet. Men jeg tok det jeg, før jeg fikk vite det da. Så nå får jeg bare ha meg en lang pause fra det, for sikkerthetskyld
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Så lenge vannet er rent (klor eller "nytt") og ikke for varmt (babyen tåler ikke overupphetting) skal bading i baseng og boblebad vare helt ufarlig. Jeg går på basengtrening for gravide og treneren (som er fysioterapeut) sier at vi kan trene så lenge vi ikke har blødning, tegn på for tidlig fødsel eller infeksjon i kroppen.
marihøna <3 Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Tar stadig vekk boblebad, selv om jeg er gravid. Jordmor sier det er greit, men lytt til kroppen. Ikke bli sittende hvis det føles ubehagelig eller du blir uvel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå