Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Alle som jeg har snakket med (untatt en) har sagt at de hadde mye mer å gjøre i permisjon etter at de fødte enn hva de forventet. Det høres ut som det eneste de har tid å gjøre er å styre med ungen og kanskje sove hvis de er heldige. Skjønner godt at dette er ikke noen ferie men sliter med å skjønne at det er så ille. Er det virkelig sånn? Er det ingen sjanse å holde på med noe som å lage webside eller skrive bok noen få timer hver dag mens ungen sover? Noen erfaringer? Noen som har klart å gjøre noe på sida?
Monique8 Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Dette er veldig forskjellig alt etter hvordan barnet er. Med min førstefødte kunne jeg fint klart å jobbe fulltid med den hjemmebusinessen jeg har nå. Hun sov fra måltid til måltid de første ukene, og gikk så gradvis over til mer våkentid. Men med min yngste datter ville jeg ikke klart å jobbe en time om dagen en gang. Der var det amming nesten annen hver time døgnet rundt i flere mnd, og hun sov svært lite. Så ja det kan være så ille, men det er ikke det med alle Jeg håper på at den jeg venter nå ikke blir fullt så ille som forrige, for jeg har et foretak jeg egentlig ikke kan ta ferie fra. Men jeg trenger ikke jobbe mange timer hver dag, så jeg har troen på at det skal gå helt fint )) Av mine 6 sv.sk så er det kun da jeg fikk tvillinger og da jeg fikk forrige at jeg ikke har maktet å gjøre annet enn unger )
Mnn82 Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Jeg tror og det veldig forskjellig fra barn til barn...jeg har selv startet en liten nettbutikk, www.babytepper.no, i min permisjonstid og det har gått kjempefint! Men jeg har jo da en utrolig grei baby og en mann som er flink til å hjelpe til! Men bare tull at man ikke har tid til annet enn baby baby baby... Ihvertfall var det slik for meg! Får man en kolikkbaby f.eks så er det nok helt annerledes!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Jeg har ikke hatt muligheten til å gjøre noe annet enn å sove når babyene sov, det ble alikevel altfor lite søvn det førstehalvåret. Alle dagligdagse ting som dusjing, spising og matlaging har jeg stort sett gjort mens babyene låg og gråt. Noen har krevende babyer, andre har dovendyr. For min del roet det seg rundt 6 mnds. alder, da sov de stort set om nettene bortsett fra 1-2 måltider. For andre er det da levenet begynner pga. babyen blir mer mobil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå