Gå til innhold

blødning? hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei

jeg blør litt nå og blir litt redd. leser overalt at det er vanlig å blø litt, men hva er litt?

dopapiret blir rødt. Er det noen som vet noe mer om dette enn meg???

jeg trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt første svangerskap blødde jeg litt i et par dager. For meg var dette såpass lite at jeg ikke trengte bruke bind, men det kom dråper i trusen med jevne mellomrom, og det var synlig på papiret når jeg tørket meg. Svangerskapet gikk helt fint :)

 

Mellom første og andre svangerskap hadde jeg en spontanabort. Jeg blødde da mye mer, omtrent som en normal mens periode. Hadde også menssmerter som en normal mensperiode. Det var ganske stor forskjell på de to blødningen.

 

Dette er jo kun min erfaring, og det er mange som opplever å blø mye (av ulike årsaker) og likevel klare seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svaret :) jeg føler meg litt mere avslappet nå.

det er så manskelig å vite alt dette og hav som er vanlig osv. spesielt første gang.

bra å høre at du blødde og det gikk bra med deg. jeg får bare vente til i morgen og ringe fastlegen min.

 

takk igjen. da får jeg abre krysse fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hadde små blødninger - legen kalte det "typisk uke 8" og jeg tror heller ikke det er uvanlig i andre uker heller :) Jeg dro også til legen min og tok nye blodprøver - man føler seg mye bedre etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde mer eller mindre konstant i 2 uker, så mye at jeg måtte bruke bind. Hver gang det avtok, så begynte det på nytt igjen om jeg løftet tungt f.eks. Hadde forøvrig ingen smerter eller klumper.

 

Fikk tidlig ul for å sjekke, og da ble blødningen funnet. Det var "bare" en blødning som hadde oppstått pga "skjøre" slimhinner eller noe slikt. Fikk ikke noe bedre forklaring enn det :o)

Men den hadde i hvert fall ingen innvirkning på hverken foster eller svangerskapet.

 

Jeg har sluttet å blø nå, men det siver litt jevnt, men jeg vet at det fremdeles var en del blod der.

 

Uansett, det finnes flere forskjellige årsaker til blødninger, små eller store. Siden min var forholdsvis stor var legen min overbevist om at det var sa på gang. Men der tok han heldigvis skammelig feil :)))

 

Høres ikke ut som noe skummelt i det hele tatt så lite som det er hos deg nå, og selv om det hadde vært mer hadde dt fremdeles ikke trengt å være noe galt :)

Men en kan bli rimelig skremt av å lese om alle sa og ma som en hører om her inne :S

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal få komme til legen i morgen og ta ultralyd og sjekke. men det er så lenge og vente på.

nå har jeg fått smerter også, mensen smerter. huff. jeg håper dete går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har vært hos legen i dag og takk innvendig ultralyd, det var ikke mer liv.

så da venter jge bare på at "restene" skal komme ut.

 

er det noen som vet eventuelt når dette skjer? jeg vil bare bli feridg med det!

 

hun fortalte meg også at jeg har en todelt livmor og da er det stor risiko for spontanabort... ja ja.

er det noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første gang hadde eg blødning så vannet i do ble rødt.. og at det kom litt og litt.. det legene da sa var at det mest sannsynlig var en slimpropp som hadde gått og at dette var helt ufarlig...dette skjedde to ganger..

 

Eg tror at du skal blø ganske mye før du trenger å bekymre deg..tror og at hvis det skulle være galt ville du følt smerter...

 

Håper du ikke er så bekymret lenger.. men husk at det er bedre å ringe jordmor en gang for mye enn en gang for lite.. for går en bekymret lenge så kan det stresse magen og sjansen for at det går galt blir større.. det var hvertfall det jordmor sa til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Las dessverre ikke hele før eg svarte.. det var kjempe synd at du mistet... håper du får sjansen til å prøve igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg skreiv jo at eg hadde svart for raskt og beklaget dette rett etter eg hadde skrevet første innlegget.. den der synes eg var ufortjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...