Gå til innhold

Hvor mye sover deres søte små på dagtid?


Lykkeliten 2009

Anbefalte innlegg

Min lille prins sover veldig lite, synes jeg.... Spiser ca hver tredje time og har kun en lur på 20-30 min mellom hvert måltid. Resultatet blir at han er overtrøtt på ettermiddag/kveldstid.

 

Noen som har noen lure triks? Føler vi har prøvd det meste! Vi kaller han vår lille "fighter", for han gjør alt han kan for ikke å sove.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, jeg har en tass med lakenskrekk jeg også! Spesielt om kvelden, da er han i sitt ess, og er absolutt ikke grinete. Den første måneden sov lillegutt døgnet rundt, men nå blir han mer og mer våken. På dagtid har han to lurer (noen ganger bare en) på cirka en time hver. Han er 3,5 måned, og får mat hver 3-4 time. Men han sover hele natta, og sover også som en stein når han er på tur i vogna eller bilen. Jeg leste et sted at babyer sover 13-16 timer når de er 3-6 måneder (og 16-18 frem til 3 måneder), så det er kanskje ikke så galt likevel..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha:) Lakenskrekk var en god beskrivelse!

Her sov også prinsen døgnet rundt den første mnd. Men, så var det slutt.... Han er nylig fylt tre mnd, og ifølge det meste av litteraturen jeg har lest skulle alt bli så mye bedre da;) He he:) Venter i spenning.

 

Sover gutten din HELE natten uten mat??? Jøye meg, da er du heldig! Har han gjort det hele veien?

 

Nei, vi skal vel ikke klage, men alltid greit å høre hvordan andre har det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har begynt å forstå at jeg er heldig! Han sover fra kl. 23-24 til kl. 7-8, og ammer jeg han i senga mi, sover han gjerne ett par timer til ved siden av meg. B-menneske barn som mor, til farens store fortvilelse. Han har sovet hele natta siden han ble født, uten unntak. Helsesøster påla meg å vekke han om natta for å gi han mat. I flere uker vekket jeg han kl. 4 - og vi var like trøtte begge to, så nå har jeg droppet det. Han legger på seg helt normalt selv uten nattmåltid. Skjønner ikke helt hvordan andre klarer å holde det gående med måneder uten en hel natts søvn, men man klarer kanskje det meste hvis man må!?

 

I ettermiddag sov han faktisk fire timer i strekk i vogna inne. Men ellers sover han godt når han blir trillet, og bedre ute enn inne. Synd det er så masse klær og styr på denne årstiden. Og forresten liker han å sove inntil meg oppå ammeputa.

 

Jeg har lest at mange sover bedre når de begynner å få fast føde, så det er lov å håpe! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er du heldig:) Det må du nyte:)

 

Lillegutt er stuptrøtt rundt sekstiden, så han er stort sett i seng til halv syv. Da sover han alt fra 5-8 timer sammenhengende før han vil ha mat igjen. Deretter går det stort sett 3-4 timer før neste økt. Jeg er selv et sovedyr, så hadde aldri trodd jeg skulle klare meg uten så lite søvn. Men som du skriver; man klarer det meste om man må.

 

Fire timer i strekk har aldri skjedd her i gården!! Høres helt luksus ut! Nå har han hatt to dager med to lurer a 1 time, og det er rekord her i gården. Satser på at det bare blir lengre og lengre lurer. Han sover også bedre når vi går på tur. Det å sovne selv i vuggen sin sliter han litt med: gråter og kaver, trass i at han er så trøtt så trøtt.....

 

Ja, den faste føden ser vi frem til her i gården:) Har tro på at det gir bedre søvn, så vi gleder oss til den tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litja mi sover vel en 3-4 ganger daglig i en liten time hver gang, også sover hun så å si hele natta. Sovner mellom kl 19-20 hver kveld.

 

Som feks i dag

06 første mating i mørket vel å nevne

08 stod opp

08:45 sovnet til 09:30

10:30 - 12:30sovnet ut på tur babykino

14:30 sovnet før filmen sluttet

16:30 var vi hjemme

 

3 lurer og sovnet nå kl 19:45 for natta.

Natta som var nå sov hun 9 timer før første mating. Stolt...

 

Lurer fælt på om jeg er heldig eller om jeg no i vente.... skjønner?!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merethe og Emilie: Jeg synes i alle fall du er heldig!!!:) Å ha en liten tulle som sover 9 timer i strekk om natten høres fantastisk ut:) Nyte, nyte!!

 

Merker at det begynner å bli mer og mer rutine på sovingen på dagtid nå. Det skjedde liksom noe "magisk" når han var blitt 3 mnd og noen dager. Hurra! Nå har han gjennomsnittlig fire lurer, og stort sett blir det 3 timers soving totalt på dagtid. Virker som det er nok, for han er ikke så grinete på ettmiddagen lenger. Nice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott. Ja hun er nokså flink. I natt våknet hun derimot kl 06:30 og var lyys våken til min store fortvilelse, da jeg skulle på barseltreff i drammen som tar en times kjøring... Em får altså en mating hver natt rundt kl 4.

 

Heldigvis tok Erlend over slik at jeg fikk sovet til 09.

Da sov hun i bilen hele veien.

Også et par lurer på senteret. Powernapping

så bilturen hjem også nå er hun lagt for kvelden 20:00.

 

for oss så skjedde det faktisk veldig natulig, vi la bare merke til det også har vi gjort det hver dag og det fungerer. Ingen tvang her i huset.

 

Skryte skryte litt av hun i dag. I dag rullet hun fra mage til rygg, begge veier, 8 dg før hun fyller 4 mnd. Stolt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som alt er på stell hos dere:) Snill mann har du også:)

 

Så flink hun er som har rullet fra mage til rygg!! Det er jenten sin det:)

 

Skal dere begynne med grøt når hun blir 4.mnd, eller avventer dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, så lenge Em bare spiser en gang om natta så går det jo greit. Men i morges var hun lys våken kl 05:45, og da var det bare å stå opp... kanskje jeg må vurdere å gi henne noe mer til kvelds...

 

Ja, mannen er selvstendig næringsdrivende så han har så å si vært hjemme med oss helt siden fødselen den 05.nov..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

"Knøtten" har den siste tiden sovet stabilt mye. Han har gjerne 3 lurer i løpet av dagen. To av disse er ofte på rundt 2 timer!

I tillegg har han blitt lagt i seng før 20.30 de siste kveldene, og da har han "tatt natt"! Det er helt skjønt å ha kveldene for seg selv igjen!! Ammer han ca hver 3-4 time fra kl 20 til kl 8.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Lille snuppa har 3-4 lurer i løpet av dagen, de varer alt fra en halvtime til 3 timer. Når hun sover inne varer luren som regel rundt en time, men er jeg ute og triller kan det fort bli 3 timer.

Legger seg i 20-21 tiden om kvelden, og våkner ca to ganger i løpet av natta for pupp før hun er våken sånn i 7-8 tida :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...