vero:o) Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 spiste det i går å i dag...men så kom jeg pluttselig på at jeg kanskje ikke sko det..eller var det spekepølse og spekemat det hjalt ??
lykkeligmor til to<3 Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Salami regnes som spekemat, derfor skal du ikke spise verken det eller annen spekemat. Grunnen er at det ikke er varmebehandlet, og noen bakterier som er farlige for fosteret dør kun ved høy temperatur. Det går sikkert bra at du har spist det, men jeg har iallfall valgt å holde meg unna det i svangerskapet:O) Ser det går en del debatter om akkurat det her inne, men for min del syns jeg ikke det er verdt risikoen bare for de få månedene jeg går gravid.
vero:o) Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2010 okei ja men da skall jeg ikke spise det mere heller...pleier ikke spise det heller,men var liksom lei av alt så var det ok med noe annet hva er det de diskuterer i debattene da,om det er farlig eller ei??
lykkeligmor til to<3 Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 De diskuterer vel hvor stor risiko det er for barnet om vi mødre spiser spekemat under graviditeten, og hvorvidt det er hysterisk å unngå det. For min del koster det meg lite å holde meg unna, så ser ingen grunn til at jeg absolutt må spise det om det er noen risiko overhodet for at bebisn kan bli syk av det:O)
vero:o) Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2010 okei ja hva er vitsen med å ta den risikoen... bare glemte meg ut jeg,så mye du skall og ikke skall )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå