Gå til innhold

Ull...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser maaange her skriver at de skal kle barnet sitt i ull ull ull.. For det holder barnet varmt og regulerer varme.. Men for min del synes jeg ull er tull.. Hverfall når det er en liten baby det er snakk om. De skal ligge godt pakket inn i voksiposer og lammeskinnsposer osv, og når de er inne ligger de inntil de som holder de og ligger godt i en vugge med dyne over.. Ull? Da blir de ganske så svette og klamme og de har nok varmekilder fra andre steder for å si det sånn. Det er noe annet med 2 åringer som leker ute, blir våte osv.. Og selvsagt om man bor i et kaldt kaldt hus eller et veldig kaldt sted .

Noen fler som tenker som meg ???

Eller er det bare Ull-folk dere ute??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er jo bare at du tar feil, man blir ikke svett og klam av ull.

Skrevet

jeg var i utgangspunktet som deg, men har skiftet mening!!

Når man kler på ull så blir varmen mye bedre regulert og man slipper da den store usikkerheten om du kler på babyen for lite/for mye.

Jeg kommer hvertfall til å bruke ull ute nå så lenge det er så kaldt, da slipper jeg å bekymre meg :-)

Skrevet

Jeg kommer også til å bruke ull når vi er ute, men ikke nødvendigvis inne hele tiden nei.

Skrevet

Ull er også genialt når babyen sikler mye og blir våt, bleia lekker om natta osv.

Men når sant skal sies så bruker jeg lite ull selv, jenta vår har atopisk eksem, så det eneste jeg tør bruke er ull som har bomull innside.

Skrevet

Hei BabyjenteMARS<3

Jeg er veldig enig med deg. Jeg har barn fra før og som førstegangs trodde jeg også at ull var best, men jeg hadde 2 sure og grinete unger i to uker etter jeg kom hjem fra sykehuset pga ull, jentene mine var rett og slett for varme. Hadde alltid ull på beina deres da og det holdt i masse vis :)

Når det er sankk om barn som skal i barnehage og ut å leke å sånn er det ikke noe som er bedre enn ull innerst der er jeg veldig enig.

Skrevet

Jeg er vel egentlig ganske enig i at ull er tull nå man er inne osv. Sånne ultratynne ullbodyer ala Joha eller Jason er ikke tull da, de er jo nesten gjennomsiktige, og ser egentlig bare på den som noe "renere" enn bomull feks ^_^

Svette og klamme blir man uansett når man er for varm, samme om det er ull, bambus eller soyaklær :P

Men selvsagt, når barnet blir større er ull bra, selv om mange unger hater ull fordi de klør :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...