Gå til innhold

Han vil ikke ha flere barn(samme som dine, mine våre barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det jeg som er storforlangende?

Han hadde tre barn da han traff meg. Jeg sa klart ifra at jeg ville ha 2 eller ingen... Og det var helt fint for han. Vi har bare barna hans annenhver helg. Vi har en på 6mnd.

Nå har han dårlig samvittighet ovenfor barna sine at han ikke bruker nok tid på dem...

Vi har hatt et vanskelig forhold hele veien. Så nå i går sa han rett ut at han ville ikke ha flere barn, han ville bruke tiden på de han har.

Jeg er kjempelei meg.... Nok en gang skal mine ønsker bare feies under teppet.... Hadde han enda kunne sagt dette før. Nå sitter han og lei seg for han synes kjærligheten vår skal seire over dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du bør jobbe med sorgen din over at han ikke vil ha flere barn. Det er ikke riktig om far skal bearbeide sorgen din over det. Du bør snakke med en annen enn han om det. Det er en ansvarlig far som sier at han ikke har kapasitet til å være far for hele 5 barn.

Skrevet

Hei er i nesten samme situasjon som deg HI. Men mannen har bare 1barn fra før. Sammen har vi 1 planen var å få 2. Men etter at første barnet har gitt klar beskjed om at h*n ikke ønsker flere søsken har far sagt at vi ikke skal få fler. Vi har snakket mye om det, men han orker ikke fler sier han. For meg ble det ekstra ille at det var stebarnet som i utgangspunktet bestemte det. Følte meg så umyndiggjort. Synes jeg stiller ekstremt mye opp for stebarnet og har vært utrolig storsinnet og fleksibel på mye for barnets skyld. Men dette er en kamel jeg ikke klarer å svelge i tillegg gjør det ikke ting bedre at han er nokså fraværende når det gjelder vårt barn. Mens stiller opp på alt med særkulls. Synes det er vondt og vanskelig føler meg ensom og at mine ønsker/behov ikke teller. Sånn kan jeg ikke leve så jeg har satt foten kraftig ned og flyttet ut så får vi se om han er villig til å jobbe for oss og tilpasse seg han også. Jeg må ha en forandring hvis ikke blir jeg ulykkelig og jeg er altfor glad i livet til å leve ulykkelig Synes både jeg og barnet mitt fortjener et fungererende familieliv og et søsken til.

HI det er ingen som kan si at du skal godta dette. Han har tatt et valg nå er det din tur til å ta ditt valg. Er du villig til å ikke få flere barn? eller er prisen for forholdet for høy for deg?

• 1 måned senere...
Skrevet

HI her :-)

Ja, jeg respekterer hans ønske om å ikke ville ha flere barn. Det sa jeg til han like etterpå...

Jeg har gjort det samme som 13:24... Jeg pakket og nå har vi reist :-)

Vår felles fikk ikke noe annet enn en trøtt, sur far. Jeg merker INGEN forskjell på å være i et forhold vs alenemor. Jeg er så enig... jeg er også for glad i livet, og for babyen min sin skyld trenger hun ikke en deppa mor. Jeg hadde aldri klart å leve med å bare måtte føye et ønske om ''fullverdig'' familie under teppet desverre. Da hadde jeg bare gått der og miskunt og følt et kjempesjalusi for han og barna hans, og det hadde ikke gått. Det hadde ikke vært noe for barna hans heller...

Jeg må skryte litt av oss, selv om mange sikkert synes det er j.... egoistisk å forlate et forhold med barn.

Men for oss betyr lykke mye, vi er tøffe som faktisk kaster oss ut i det ukjente for å ha et bra liv! Basta!!

Skrevet

Hei HI.

Bra gjort! Lykke til fra meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...