Gå til innhold

Stoler dere på at barnehage/skole oppdager omsorgssvikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en familie i nabolaget som nå har fått iverksatt tilak og hjelp/oppfølging av barnevernet. Skole og barnehage visste ikke noe visstnok.

Begge foreldrene har slått barna, forlatt barna alene i leiligheten, kjefter unormalt mye og mye mer.

Barnehagen oppdaget ikke noe fordi barna har alltid mat med seg, nok av klær og utstyr, foreldrene er alltid "super" hyggelig og pratsomme når de leverer og henter.

Naboer som har regaert. Det har blitt stor sak av dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke selvom jeg jo håper at de følger opp slik de skal. Men jeg ville ikke satt alt jeg hadde på det, nei.

Det finnes så mange eksempler på at ingen plukker opp omsorgssvikt. Og som du sier, så lenge de ikke merker noe på barna, de har med alt de trenger i bhg og foreldrene er hyggelige, så antar de vel at alt er som de skal.

Det er lettere å se det på de barna som ser utslitte ut, som har blå ringer under øynene, hull i tenna pga brus på flaske, alltid har hullete klær, aldri har nok klær, aldri nok mat, osv osv....

(Sistnevnte var et tilfelle i en bhg et familiemedlem jobbet)

Dessuten tror jeg det er mange som ikke tør å si fra, og det er en stor skam!

Skrevet

Ja, stoler på at de oppdager det, men stoler ikke på at de benytter seg av meldeplikten sin så ofte de burde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...