lykkelig-mamma:-) Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Gulle mitt på 2 1/2 mnd er bare 4,5kg var 3,3 ved fødsel... sist gang jeg var å veide henne hadde hun bare lagt på seg 50g på en uke :-( Noen andre me barn som legger veldig lite på seg, men alikevel er friskt???
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Du er ikke alene. ;O) Jenta vår veide 3340 når hun ble født. nå er hun 9 uker (ti til lørdag) og veier 4490 og er 51,5 lang.. Men helsesøstra her sa vi ikke skulle bekymre oss. Jeg var kjempe lita selv så hun er nok lik meg. un bruker fortsatt 50 i klesstørelser. Hun har lagt på seg jevnt og da var hun fornøyd. Babyene er jo forskjellige.. Noen er kjempe store mens noen er små. ;o) Jeg er fortsatt lita og tynn så det er nok meg hun har fått det av tror jeg. Snakk med helsesøster. Hun vi har var veldig koselig i allefall. Lykketil. Og Frøkna er frisk som bare det.
snillemamma1 Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Min jente blir også 10 uker til lørdag :-) og jeg veide henne på helsestasjonen forrige uke. Hun er bittelitt større enn deres, men da jeg veide sist gang hadde hun ikke lagt på seg så kjempemye i snitt per uke siden sist. Både legen og helsesøsteren poengterte da at man må se sånne ting litt over tid og ikke være veldig opphengt i at de legger på seg litt lite en enkeltuke. Dette går i rykk og napp forsto jeg. - Så du kan nok helt sikkert slappe av. :-)
Moden fersking Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Jeg tror ikke det er grunn til bekymring så lenge babyen virker frisk! Lillegutt veide 4,7 kg da han var ni uker, og var 4 kg ved fødsel. Han sov så mye den første måneden at det tok fem uker før han var oppe i fødselsvekta si igjen (normalen er 1-2 uker). Min helsesøster holdt på å gå bananas på grunn av dette, nesten så jeg følte jeg holdt på å sulte småen ihjel. Og faren ble ordentlig stresset av dette. Jeg tok ikke helt av, fordi han virker helt frisk, men lot meg overtale til å gi han en flaske MME om kvelden samt å vekke han om natta for å amme. Men legen på seksukerskontrollen sa det ikke var unormalt,og at babyer var som alle oss andre, noen er tynne, noen er tykke, noen er korte og andre lange. Jeg ville bare ha fulgt opp veiingen, så man vet at de legger på seg (et ukegjennomsnitt på 110-220 gram er vissnok vanlig frem til tre måneder).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå