Gå til innhold

Jeg ønsker meg en Facebookgruppe for steforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt, jeg ønsker meg Facebookgruppe for steforeldre. Jeg kan ikke lage den selv, da blir det krangling og ramaskrik fra stebarna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor blir det det? Kall den steforelderforeningen på FB og ikke fortell de at det var du som startet den. Søk og sjekk om det finnes grupper om dette allerede eller lag en lukket gruppe. Kan godt lage en jeg, men da må det medlemmer til:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Til HI:

Jeg synes du har en lysende idè! Det er ingen grunn til at du ikke skal kunne uttrykke deg (selvsagt innenfor rimelighetens grenser) og særlig ikke når du forsøker å hjelpe slik at andre steforeldre også kommer i kontakt med hverandre!

Jeg kan tenke meg at mange ville ha blitt medlemmer!

Har selv vært i en slik situasjon og det var vanskelig. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt noen å utveksle erfaringer da jeg sto midt oppi dette selv. Det var nok mange ting som ble gjort feil, både av meg og av andre, men jeg følte allikevel at det ble forventet ting av meg som jeg ikke selv hadde. Det ble forventet at jeg skulle være "glad i" stebarnet, men hva skal man da gjøre når man ikke har den kjærligheten? Man kan ikke gi noe man ikke har. Da må man gjøre så godt man kan for å være ærlig med seg selv om dette. Man trenger ikke snakke med noen om det (især ikke familie), men det blir viktig med aksept for det man føler i alle fall.

Jeg vet hva dere går gjennom. Jeg var i en slik situasjon i 12 år selv.

Kanskje du legger ut link til Facebook her hvis du lager en slik? Jeg blir garantert med. Det kan hende jeg ihvertfall kan bidra med noe for andre som står midt i dette.

Forholdene blir ikke bedre av at du undertrykker det du mener / føler. Snarere motsatt. Det er veldig sunt å lufte slike ting!

Ønsker masse lykke til! Jeg skal følge med her og se om jeg finner en link i håp om at du har laget en Facebook på det.

Skrevet

Hva er forskjellen på en side på FB og et forum på nett?

Dessuten - jo mer man kverner rundt på det som er vondt og vanskelig, jo verre blir det å komme dit at man greier å leve med det.

Jeg ser det stadig vekk med alenemødre, som legger ut om sine håpløse exmenn, deres nye partnere, og det er ikke ende på alt som er dumt.

Jeg tror ikke det blir lettere om man begynner å lage en FBgruppe hvor man kan legge ut masse dritt, gjerne under fullt navn.

;D

Skrevet

Kunne tenkt meg en gruppe hvor man deler erfaringer og ber om råd på ordnede måter slik at det ikke blir et drittkasting om bioforeldre forum, men rådsøkende og rådgivende og at hele formålet er å fungere bedre i rollen som steforelder ved å dele erfaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...