Gå til innhold

Noen som har bestemt navn til den lille som kommer?


Linemor:) GRAVID

Anbefalte innlegg

Vi vet jo ikke hva som kommer enda da, skal på ordinær ul 1 mars og håper å få vite det da. Mannen er overbevist om at det er gutt, mens jeg kanskje har litt mer jentefølelsen, så det blir spennede å se:) Vi har faktisk klart å finne både jentenavn og guttenavn som vi begge liker, så nå lurer jeg så på hvem som gjemmer seg der inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så heldig du er som har funnet navn alt. Jeg er ivrig og leter etter navn til både gutt og jente, mens mannen tar det med knusende ro og er ikke over-engasjert. Vi har to fra før, som begge har fått navn rett etter fødsel, så det går vel bra nå og. Og mannen mener det er så lenge til enda...og det har han jo rett i. Jeg lufter navn jeg liker for ham av og til, så kan de "modnes" litt hos ham fram mot fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både jente- og guttenavn klart. Så det blir spennende med ul på fredag.. Men hvem vet..kanskje vi ombestemmer oss. Festlig at mannen min foreslo akkurat samme guttenavnet som jeg har ønsket i mitt hjerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...venter... :

Hehe, mannen min også tatt det med knusende ro og ikke engasjert seg så veldig tidligere. Det hjalp at vi fikk låne en navnbok som vi kunne bla litt i, og da jeg begynte å slenge ut noen navnforslag kom det fort en tilbakemelding hehe. Jeg hadde i utgangspunktet noen favoritter, men så lenge mannen min ikke var helt enig så la jeg de vekk. Syns det er mer ålreit når man kan finne navn som begge er tilfreds med. Det er jo egentlig ikke noe hast, ofte kan det være vel så greit å vente til babyen kommer ut, kanskje navnet kommer helt naturlig da. Vet om de som har bestemt navn på forhånd, men som har endra det når babyen har kommet fordi det rett og slett ikke passet.

 

sommermirakel: så heldig du er så får navnønsket ditt oppfylt da, det er jo stas:) Også så spennende med ul allerede på fredag! Jeg syns det er så lenge å vente til 1 mars...

 

Er det sånn at dere holder navnene for dere selv til babyen kommer? Jeg er så usikker på det, vet det de som har opplevd at andre "stjeler" navnet og det har jeg ikke lyst til å oppleve. Men hvis man sier navnet når man vet kjønnet er jo kanskje det en måte å markere at det navnet er tatt? Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel holde det for oss selv til vi er sikker på at vi ikke vil ombestemme oss, i allefall. Er ikke redd for at andre skal "stjele" navnet. men det er jo en stund igjenn ennå.. litt spenning må det være for familien. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke bestemt navn. det er klart vi snakker litt om det, men vi kommer uansett ikke til å ta noen avgjørelse før vi har sett at den lille passer til det navnet h*n skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har navnene så og si klare, det blir Vicoria eller Ulrik. Jeg vil gjerne ha dobbeltnavn, så navn nr to er noe usikre enda, barnefar er veldig imot det. Mens jge gjerne vil ha navn nr. to som oppkalling.

Vi holder ikke navnet hemmelig, de nærmeste og de som spør får vite at det blir en av de to, og det er vi veldig sikre på. Navn nr. to derimot må vi bli helt enige om først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun jentenavnet klart. Ester om det blir jente, etter svigermor som gikk bort for 5 år siden. Guttenavn syns jeg er håpløst å finne.

Får se om vi får vite kjønnet på UL i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her blir det Alexander. Hadde det vært jente så tror jeg navnet hadde blitt Emilie med 90% sikkerhet (eller Madeleine) Men slipper å stå mellom de to navna nå, Tenker du gleder deg til ul! Nytt apparat på Aust Agder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...