Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos jordmor og hun målte meg til 28 cm da jeg var 25+0...

og hun synes det var litt vel stort...

noen i samme situasjon? og hva har grunnen til det vært? (hvis dere har vært på undersøkelse)

har lest at det kan være stor baby,feil termin, mye fostervann osv..

skal på undersøkelse på sykehuset i morra,men tenkte om det var noen i samme situasjon:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan også være målefeil. Jordmora mi målte meg til 42 cm i uke 39 (haha, det er utenfor skjemaet), sendte meg på sykehuset og de mente at det var 39 cm. Fortsatt stort da...Men ikke like stort...

 

Jeg fikk et barn som var litt over gjennomsnittet og hadde utrolig mye fostervann. Husker at de tok vannet på sykehuset, da holdt de et sånt pyttelite bekken under, også kom det kjempemye vann. JM og jordmorstudenten lo og hvinte "guuuud" løp fram og tilbake og hentet flere bekken og tisselaken. Var ganske underholdende.. Mye mer vann enn forventet med andre ord:)

 

De fant aldri noen grunn til at jeg hadde så mye fostervann. Godt du blir fulgt opp på sykehuset, men det er sikkert ingenting å tenke på. Bare tenk på det som en bonusultralyd:)

Skrevet

Jeg var i uke 23 og 24 cm

... jordmora målte 8 ganger men fikk meg ikke mindre :)

skulle sjå an til neste gang. tredje min da så....

Skrevet

jeg har også høyt symfyse mål..

mye høyrere en jeg hadde sist.. men jordmora sier at jeg kan slappe av .. det er nok bare livmora som vokser godt..

 

min svigerinne lå kjempe høyt hlele svangerskapet sitt men hadde verken for mye fostervann eller stor bebis så noen har bare stor livmor rett og slett :)

Skrevet

Jeg hadde 25 cm i uke 24, men jordmora kommenterte det ikke engang.. Men det var langt utenfor det grønne området:) Jevner seg vel ut il neste måling,.... kanskje....??

Skrevet

når jeg var 23 uker var min på 25 cm, grunnen er sikkert to fødsler som var tett på, blir jo min tredje fødsel på tre år:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...