Gå til innhold

Får så vondt av samboeren min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har et ganske stort snorkeproblem, og har hatt det i de fire årene vi har vært sammen, men det har blitt værre i det siste.

Så han dro til legen, får å forhåpentligvis blir sendt videre til evt. operasjon.

Min samboer er laaaaangt i fra tykk, han er en høy mann, og er ganske kraftig bygd. Det eneste er at han har en bitteliten pondus (som jeg forresten eeeeelsker)

Også sier legen at han kan ikke få noen operasjon, men må gå ned 20-25 kg.

Syns det var litt drøyt egentlig, men han har jo tatt det virkelig til seg, og merker at han blir lei seg.

Han er en aktiv mann, og vi spiser sunt i ukedagene, og godteri og en litt mer usunn middag lørdag. Så sier legen også til han at du er vel sikkert en av de som spiser pizza og taco i helgene, og har godterier på bordet. Er ikke det vanlig i helgen da?

Får bare så vondt når jeg ser han blir så lei seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fy søren for en frekk lege..

hadde det vært meg hadde jeg blitt skikkelig fornærma, reist meg opp og fortalt ham det jeg mente!! :D

Skrevet

for en talentløs lege! Mange frekke leger rundt omkring. det har jeg erfart mer enn en gang! Be han skifte lege.

Skrevet

Forstår det at det er ikke bare meg og de på denne kanten av landet som opplever inkompentente leger.... Fytti katta.. Dessuten syns jeg fastlegen ikke kan uttale seg om dette. Burde sendt han direkte til spesialist som DA kunne evt. sagt han måtte ned noen kilo..men 20-25 kg.. Nei fysja meg!

Oppfordrer til bytte av lege, evt. gå på daglegevakten e.l. om dere har det. Stoler da på deg, når du sier han ikke er tykk (og må en gå ned 20 kg, da er en jo rett og slett litt tykk!)

Nei, det finnes så mange idioter som aldri burde vært leger...tror de kan alt og vet alt siden de kan kalle seg "doktor".

Jeg får ikke hjelp med verken blødningsforstyrrelser, tannlegeskrekk eller halsbetennelse omtrent, bare fordi det står at jeg har hatt diagnosen "depresjon" og "angst" i journalen min... Ikke akkurat sammenligningsgrunnlag, men..ja. Hehe..måtte bare understreke at det finnes mange idiotleger.

Skrevet

Altså, dersom legen sier han må gå ned 20-25 kilo så er én av dere på bærtur; enten du som sier din samboer er langt fra tykk, eller legen.

Om det er du, så har legen helt rett - overvekt er en svært vanlig årsak til snorkeproblematikk. Om det er legen - gå til en annen.

Men joa, "pizza og taco i helgene"-kommentaren høres bare tåpelig ut.

Skrevet

Uffja, det er nok en trist beskjed å få, men enda tristere om han aldri hadde kommet seg ut av vektproblemene. Dere får gå gjennom detaljer i kostholdet og se hvor kalorier kan kuttes. Jeg ville nok ha endret litt på hele familiens kosthold i solidaritet. Eks helt ut med smør, bytte vanlig brød med veldig mørkt rugbrød, bytte ris med Quinoa, bytte ut lettmelk med skummet melk, syltetøy med ferske bær som dere moser litt, yoghurt med yoghurt naturell som dere selv putter frisk frukt i osv. Det er jo mye å gå ned, men han har jo en samboer som bryr seg mye om han ser jeg jo:) Hjelper jo litt det. Håper det ordner seg for ham:)

Skrevet

Synes det er litt merkelig med alle som reagerer med å si at legen er frekk...Overvekt er et helseproblem og legen må jo fortelle om at det er problemet, når det faktisk er slik. Legene kan jo ikek late som det ikke er noe problem, det ville i så fall vært uprofft. Trist at han ble lei seg, men enda tristere å dø 10-20 år før han burde på grunn av overvekt.

HI; ønsker samboern lykke til. Det er hardt arbeid, men kan hende han ikke trenger noen operasjon engang når han har gått ned:)

Skrevet

Hi her

Vi skal følge legens råd, men ikke 25 kg. Da hadde han blitt en helt annen person. Jeg skal også ned et par kilo (etter termin i mars), så dette skal vi klare sammen.

Det kan godt være legen har rett fra et medisinsk syn, men har også snakket med venninder om dette, og syns 25 kg hørtes veldig mye ut.

Er bare så trist når leger ikke kan si ting på ern ordentlig måte, han ringte meg jo og var helt på gråten! Og han er en person som IKKE gråter, og har egentlig verdens beste selvtillitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...