Gå til innhold

Gravid igjen etter spontanabort. Noen som har erfaring m d samme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 4 uker og 6 dager på vei :-) Jeg er kjempe glad for at jeg endelig er gravid etter å ha prøvd noen mnd. MEN jeg er også ganske nervøs.. Hadde en spontanabort i oktober, da var jeg 7 uker på vei. Nå er jeg så bekymret for at dette skal skje igjen... Jeg teller uker og dager og bare gleder meg til jeg har passert uke 12 og jeg kan føle meg litt tryggere. Noen andre som har d slik?? Jeg håper at d ikke går utover barnet at jeg stresser litt... prøver å la være å bekymre meg- men d er ikke lett!! Har så utrolig lyst på baby :-)

Jeg har en nydelig gutt på 2 år, så jeg har fått d til før :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg opplevde det samme i begynnelsen av Oktober. Det var utrolig vanskelig og vondt og miste. jeg var 10 uker paa vei. Naa er jeg 12 uker paa vei igjen, og jeg skal paa sjekk paa loerdag...jeg gruer gelder meg. Jeg har vaert paa ultralyd nesten annen hver uke, saa jeg tror og haaper alt er bra naa. Jeg skal love deg at jeg har graatt hver eneste gang jeg har gaatt paa sjekk fordi jeg har vaert saa redd.

Jeg skjoenner hva du mener med at du er redd for at stresset paavirker barnet, men jeg tror at er det ett sunt og stekt barn, saa gaar det bra. Tenke paa andre som foreksempel ikke vil ha barnet, noen er paa stoff, alkoholikere, etc, det gaar da bra for dem.

Proev og tenk positivt og slapp av saa mye du kan. For meg saa hjalp det og se en film eller lese masse naar tankene begynte og vandre.

morrojenta

Skrevet

obs...ble en del skrivefeil der...litt for moerkt her jeg sitter...heheheheh. sorry

Skrevet

Først og fremst; gratulerer!!!!

Etter selv å ha mistet 3 ganger i 2009 vet jeg nå hva jeg snakker om.....: Å miste er ubeskrivelig vondt psykisk sett og for hver gang man mister føler man seg litt mislykket som kvinne (jeg gjør i alle fall det) og man bli motløs og tenker at man aldri skal klare det. Frykten gnager i bakhodet hele tiden og man løper på do 100 ganger for å sjekke spor av blod osv og det misnte stikk i magen betyr j helt sikkert SA. Det er dessverre slik at man er naturlig nok ganske redd etter en SA, men hvis jeg kan gi et godt råd; prøv å tenk positivt, spørre om du kan få måle utviklingen av hcg med 3 dagers mellomrom for å se at den stiger som den skal (så blir du kanskje litt roligere) og be om å få ta en tidlig UL når du er litt over 7 fullgåtte uker slik at du kan få se hjertet.

Det å ha en SA i løpet av livet er dessverre ganske vanlig og det skjer sjelden flere ganger på rad (slik som det gjorde med meg i fjor) og sannsynligheten for at det skal gå bra er større enn at det skal gå galt igjen.

Sender en stor trøsteklem

Skrevet

Gratulerer!!:) Og vi er akkurat like langt på vei:)

Jeg vet veldig godt hvordan du har det..jeg har selv mistet 3 ganger. Og sist var i desember,så ble gravid igjen rett etterpå...Men kjenner jeg ikke klarer å slappe helt av denne gangen heller...Selv om jeg tenker at om det går galt så var det noe galt med fosteret,så gjør det veldig vondt om det går galt igjen...Men jeg tror vi må prøve å slappe av å tenke at denne gangen går det bra!!!:) Jeg krysser hvertfall fingrene for oss begge!!

Skrevet

Jeg hadde en SA i desember når jeg var 4+6 uker på vei. Det var tidlig, men likevel grusomt forferdelig for meg. Jeg følte meg også delvis mislykket som kvinne; hvorfor går det bra med "alle" andre, men jeg som er frisk og i perfekt form ikke får det til? Tok ikke lang tid før jeg ble gravid igjen - 3 uker etter SA. Nå sitter jeg her 6+4 uker på vei og bekymrer meg hver dag. Mine råd til deg er å prøve tenke positiv, sjansene for at det går bra er mye større enn at det skal ende galt. Så kan du også tenke at en ikke kan gjøre noe til eller fra om det skulle ende i SA. Skjer det så skjer det. Vi kan ikke gjøre noe med det. Men det er svært sjelden at en opplever to SA etter hverandre - de aller fleste får et vellykket svangerskap etter en SA. I uke 5-8 er det 89,2% sjanse for at det skal gå bra, uke 9-12 er det 95% sjanse for at det skal gå bra. Kanskje det letter litt på humøret :) Tror alle vi kommer til å se en liten bebis høst :)

Skrevet

Tusen takk til dere som har svart på innlegget mitt :-) Takk for alle positive ord <3 Så satser vi på at vi alle er lykkelige mødre til høsten :-)

Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp testet positivt og er 4-5 uker på vei. hadde en SA i uke 10 slutten av oktober og syns det var kjempetøft også etter at det hadde gått en stund fordi jeg tenkte mye på hvor stor babyen min skulle ha vært nå - skulle ha sett kjønnet på ul, kjent masse spark og hikking og kost meg med stor mage. Jeg er også redd for å miste en gang til, og gleder meg til den magiske grensa på 12 uker er nådd. I mellomtiden må jeg smøre meg med tålmodighet hehe. Du skal se at både du og jeg blir nybakte foreldre til høsten;)

Skrevet

Hei hei alle sammen!

Jeg ville bare si at det er bedre å be om tett oppfølging enn å gå å bekymre seg for mye. Har selv mistet to ganger og får nå kjempefin oppfølging fra syehuset. Var på UL nå i uke 7 og skal tilbake på tirsdag, er da 12+2. Jeg har fått beskjed om å ringe direkte til Gyn på sykehuset om det er noe jeg lurer på eller om jeg får blødninger ol. Var veldig godt å komme inn i uke 7 å se det lille bankende hjerte. Så det anbefales om dere er bekymra. Klart jeg enda har tanker og kjenner hele tiden etter om jeg føler meg gravid.. Men jeg er tryggere etter UL enn før :-)

Men husk, ikke vits å ta UL før uke 6-7.

Lykke til!!!

Skrevet

Hei igjen :-) Nå har jeg vært på legekontoret :-) Spurte om å få ta blodprøver og om mulighet for ekstra oppfølging.. Dessverre er fastlegen min bortreist i 2 uker (!) og hun på lab`en mente jeg måtte avtale blodprøve for å måle hcg m legen.. Men jeg fikk i hvertfall bestillt en time 5.mars. Så nå er d bare å vente i 2 uker og så skal jeg til legen :-) Håper tiden går fort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...