Gladjenta :) Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Har så enormt dilla på mandler nå på slutten av svangerskapet (termin 9 mars)?? Skulle prøve det ifht halsbrann, og ble hekta så det holder! Godterier frister ikke, men mandler...oh yess Kan det være skadelig å føre i seg masse mandler? Noen som vet? Pappaen som er litt bekymra da, jeg hadde ikke tenkt så langt jeg.. Håper noen kan noe om dette! Have a nice day
Nikki 75 Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har aldri hørt at mandler skal være skadelig! Det er jo ganske mange kalorier i det, men sunne kalorier og masse protein. Veldig mye bedre enn godteri, vil jeg påstå!
Gladjenta :) Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2010 Ahhh, så supert!!! ))) Tenker bare siden jeg propper i meg så mye liksom, men godt å høre at det sannsynligvis er ok !!! Takk!
ღMadame_mim ღ Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Mandler er ikke mer farlig enn at du bare risikerer å legge litt på deg dersom du hiver i det altfor mange!! Spis og kos deg :-)
Gladjenta :) Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2010 Hmmm...er jo ikke så ønskelig det heller nå da, for da legger vel lillemor også på seg?? hehe... Har ikke behov for at hun skal bli større enn hun " skal være " ettersom hun skal ut snart kjenner jeg Takker for svar nok en gang!!! )))
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Jøssenavn,da er du heldig ) Bare kos deg med mandlene du, det ska ganske så mye til før du legger på deg uønskede kg pga dm så lenge det er helt vanlige usalta ol mandler så gjør du bare deg selv å babyen en tjeneste Mandler har så mye sundt å godt fett i seg at de er absolutt en av de tingene vi gravide blir anbefalt å spise
Gladjenta :) Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2010 Jeiiiiiiii =)))))) Makan til opptur!!!!! Har melke og glutenintoleranse så er mye godt jeg må holde meg unna til vanlig- utrolig deilig at den ene tingen jeg virkelig føler jeg MÅ ha er OK *lykke*
ida+ lille i magen *fødeklar* Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Var litt glad nå jeg og, har samme "problemet" her går det MASSE mandler!! Ville bare tipse deg om en ting, test deg for om du høyere tolranse for melk og gluten etter svangerskapet. En graviditet kan hjelpe på på matallergier/intoleranse. Sliter med melkeallergi, og har fått tips fra flere at det kan jeg prøve ut etter jeg er ferdig med graviditeten.
Gladjenta :) Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. februar 2010 Åh enn hvis det hadde vært så vel??? Melka klarer jeg meg uten nå som det er laktosefri melk og fløte i butikken, men om jeg bare kunne sluppet denne glutenintoleransen...den er virkelig slitsom!! Men som jeg har skjønt det så kan de ikke teste glutenintoleranse, må bare "sjekke" og prøve det ut selv.. Må vel det da ))) Tuuusen takk for tipset!!!!!
ida+ lille i magen *fødeklar* Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Jeg går å holder pusten på denne også, hadde vært deilig å kunne spist meieriprodukerter igjenn! Synes det er nok med bare melkeallergien- tåler verken laktosen eller proteinet, så håpet mitt er å kunne komme opp på et "intoleranse" nivå.. Hadde vært så deilig!!! Kan ikke tenke meg hvordan det er å ha glutenintolranse i tilliegg! Kan ikke ta noe test jeg heller så her er det prøv å feil metoden også - men blir å vent med å teste noe til tulla er over 3 måneder, bare for å være på en sikre siden lykke til!
semalilla Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 hehe! flere med samme dille som meg, altså! jeg ELSKER mandler, og knasker de med god samvittighet! det skal mye til for å legge på seg av de, i forhold til sjokolade/godteri/is. hold sukkerinntaket nede, da går det fint å ta inn litt ekstra fett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå