Gjest Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Er det virkelig SÅ synd på dem som bare har gutter? Tror dere ikke at en mor kan bli lykkelig med bare sønner? Er det noe ALLE jenter/damer ønsker seg, å bli mamma til en liten jente? Selv er jeg mor til en jente, og jeg synes det er heelt fantastisk! Men, hadde det vært en liten gutt hadde jeg nok syntes det hadde vært like fantastisk. Jeg skjønner meg ikke på dem som blir lei seg og skuffet om de finner ut at de skal få en sønn.. Bare barnet er friskt, er det jo akkurat like perfekt som om det var av et annet kjønn.. Går ikke an å synes synd på guttemødre, det blir bare helt feil:/ Og de som snakker om at " om jeg finner ut at jeg venter en gutt/jente tar jeg abort så vi kan prøve igjen på det andre kjønnet". Det er så utrolig kvalmt! Vet ikke hvor jeg ville med dette, men jeg blir så veldig provosert av alle de STYGGE innleggene inne på Anonym-forumet...
meg & to små vampyrer Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Jeg syns det er veldig fint å være guttemamma. Man tar det man får og jeg kan ikke helt se at det er noe bedre/verre å være guttemamma enn jentemamma. Nå har jeg en av hver nå da, men vi hadde uansett gitt oss på to. Selv om det evt hadde blitt to gutter.
Verbena Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Det er ikke synd på noen som "bare" har fått et av kjønnene. Vi er alle heldige som har fått verdens største og viktigste gave! Jeg har to gutter og jeg har litt problemmer med å se for meg at jeg kan bli jentemamma en gang, men kanskje det skjer. Planen er værtfall at jeg og samboeren min skal ha to sammen, om vi får det da det har vi jo ingen garanti for. Han har veldig lyst på en jente og en gutt, mye fordi at 4 hypre gutter kan bli litt ekstremt og at det kan trenges ei sta frøken sammen med oss =P
Aliena Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Helt enig, synes det er TRAGISK! Har elv en liten gutt og er superfornøyd med det. Det er akkurat det samme om jeg får gutt eller jente neste gang.
Meg og knoll&tott Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har en av hver... så er vel i kategorien "heldig"... Var iallefall det MANGE sa da jenta kom... "Nå er dere komplett, en av hver"... Men, jeg ville heller hatt to gutter hvis det hadde blitt sånn, enn å ha tatt vekk ungen pga kjønn!!!! Kvalmt... MEN, jeg kunne godt tenkt meg at begge hadde lynnet til eldstemann, jentungen er en "MEGET bestemt, ung dame"
klg,2 boys now:) Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 aldri tenkt over at det skulle være synd på oss med gutter.jeg har 2 gutter og er knall fornøyd med det,jeg er litt guttemamma jeg da.aldri vært sånn at jeg ønsket meg jente,ønsket meg ett friskt barn uavhenig av kjønn.
Snuppa! Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Har dessverre opplevd dette kjønnshysteriet jeg også nå når jeg venter gutt. Når jeg fikk jenta mi sa "alle" ååå, du er så heldig, jeg vil også ha en sånn. Jeg reagerte ikke på dette da, fikk jo en frisk baby og følte meg veldig heldig. Nå når jeg venter gutt sier "alle" jaja, det blir gøy for mannen din da med en gutt, greit med en av hver.. Som om det ikke er noe stas med gutter..
Gjest Sauen og ungene Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Skjønner det ikke jeg heller. Vi har to jenter, og det kom endel "jaja, vi får håpe gutten kommer neste gang". Jeg kunne ikke vært lykkeligere, jeg har jo to fantastiske barn! For meg er det et fett om de er jenter eller gutter. Jeg er bare takknemlig for at de er friske og har det bra!
gulda Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Kan ikke huske å ha fått noen kommentarer på det. Har en gutt, og synes det er supergøy! Han er "skikkelig gutt", og det er utrolig gøy å se den tydelige interessen for biler, tog, store kjøretøyer, og andre ting som forbindes med gutt. Han er jo den største skatten i livet mitt, og selv om jeg selv elsket barbie og skjørt, så synes jeg det er stort å se hvordan han velger seg sine egne favoritter. Jeg savner ikke noen jente, men får vi en jente en gang så blir jo det også kjempegøy. Hadde nok blitt litt snurt hvis noen sa noe negativt om det å ha gutt, for da hadde jeg følt at gutten min ikke var bra nok -for det er han virkelig! ;o)
Musemor med tre søte små Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har en liten gutt, og forguder han. Tror ikke jeg hadde elsket han mer om har hadde vært jente, like mye, definitivt, men ikke mer. Han er mitt BARN. Vi ønsker oss veldig et barn til, kjønn spiller ingen rolle. Så lenge det ikke er en medisinsk grunn for å ønske seg et spesielt kjønn (gen-feil og slike ting) syns jeg man skal ta det kjønnet men får. Å ta abort fordi det er "feil" kjønn er forkastelig!!!!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 hehe, jenta mi er også utrolig fascinert av biler, fly, traktorer osv, så akkurat det trenger nok ikke å ha noe å si i forhold til kjønn;) Men tilbake til saken, så er det faktisk vitenskapelig bevist at norske kvinner ønsker seg mest en jente, og dette kan man også lese tydelig mellom linjene inne på BIM. F.eks er antall utropstegn og smileys ofte dobbelt så mange ved beskjed om jente på UL, mens mange av gutte-innleggene ofte er mer nøkterne. Dette gjelder selvsagt ikke alle, men mange. Helt fjernt spør du meg, det viktigste er da tross alt at barnet er friskt og raskt.
Willy Wonka Skrevet 17. februar 2010 #13 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har en en liten gutt og venter en ny gutt om 3 mnd. Vi ønsket oss barn da vi ventet nr. 1. Vi ønsket oss et SØSKEN til nr. 1 når vi nå satte igang med nr. 2. Jeg tror at ute i den "virkelige verden" så er ikke det kjønnshysteriet sånn som her på dib. Tror ikke dib representerer tverrsnittet av samfunnet generelt. Jeg har bare opplevd gratulasjoner. "Vanlige" folk håper for vår skyld at den kommende babyen er frisk og velskapt.
sykkelpumpe Skrevet 17. februar 2010 #14 Skrevet 17. februar 2010 Jeg er en av dem som har to gutter:) Da jeg så for meg familie før, var det en gutt og en jente i den. Jeg kommer fra det selv (kanskje det har noe med det og gjøre) i tillegg tror jeg at jeg tenkte at en jente kan jeg identifisere meg med. Da vi var på UL med nr 2, var jeg helt sikker på at det var en jente, så da jordmor sa at det var en gutt ble jeg PAFF!!!! Ikke lei meg, ikke sint, ikke skuffa, men paff:) Vi skulle ha to gutter sånn var det og jeg vil ALDRI ha noe annet. Jeg fikk jo vinnerloddet i form av de to fineste guttene i hele verden:D
Gjest Skrevet 17. februar 2010 #15 Skrevet 17. februar 2010 I den virkelig verden opplever i hvertfall jeg at det er ganske mye mer vanlig at mange er åpen om at de ønsker seg det ene eller andre, men at det også ikke spiller noen rolle hva det blir så lenge barnet bare har det bra. Altså typisk en som hr 2 gutter kan godt si noe sånt som "Ja, jeg håper jo litt på jente da, men det spiller i grunne liten rolle så lenge babyen bare er frisk", eller en med en jente kan si "kunne godt tenke meg en gutt neste gang, hadde vært gøy med en av hver, men det spiller jo egentlig ikke noen rolle". Føler mer at det bare er på DB det er tabu og nevne at man i det hele tatt har noen ønsker. De aller, aller fleste jeg kjenner gir uttrykk for ønske om ett av kjønnene (spesielt om det er nr 2,3 osv), men vektlegger også at det ikke er viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå