Gå til innhold

Endelig tredje semester! Igangsettelse ved overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så glad over at endelig komme hit. Venter mitt andre barn 14.mai og storasøster gleder seg vilt til at bebisen skal komme ut. Et spørsmål; er det mange som ikke blir igangsatte ved overtid? Er nemlig nervøs over at man ikke gjør det. Er 40 år ved termin og vet om en del farer ved å gå lenge over + alder. Skal føde på Ullevål. Gikk 14 dgr over tiden sist og vil ikke gjøre det igjen.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen! Har ikke vært her så lenge jeg heller, termin 26 april.

Du er vel ikke på overtid før etter uke 42? Er det ikke slik? Gikk selv 11 dager over termin forrige svangerskap. Skulle settes igang den 12. dagen over termin, men han kom oss heldigvis i forkjøpet.

Vet ikke om alderen din spiller inn her jeg da? De fleste helsepersonell (og vi gravide...) ønsker vel at ting skal komme igang av seg selv. Hvis det ikke er noen medisinsk grunn for å sette i gang venter de gjerne i det lengste? Men med god oppfølging.

Det beste er vel å få snakket med legen/sykehuset om din bekyring kanskje?

(mye tanker fra meg bare)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg i verste fall kunne gå 16 dager over termin før jeg ble igangsatt!! Tror det er litt forskjell på hvor man bor, man måler jo også størrelse på babyen osv.

Jeg har nå 13 dager igjen til termin og krysser både fingre og tær for at jeg slipper igangsetting. Har hørt at det ofte gir tøffere fødsler enn dersom man starter av seg selv :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...