Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Vi har 3 barn, og det er utrolig hygggelig. Problemet er at ingen spørr om vi skal ha fler, men :"nå er det vel nok?" Vi klarer oss fint og klager ikke. Kjenner jeg blir så provosert. Hva med dere andre med 4 barn, kjenner dere dere igjen?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Spiller det egentlig noen rolle hva andre måtte mene?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Søstra mi har fire. "Alle" synes hun er gal. Ikke jeg da. Egentlig egentlig kunne jeg tenkt meg fire selv. Men vi får se hva jeg og mannen synes når de to vi har har blitt litt større da
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 4 barn er jo endel, kjenner flere som har det, men det virker som det ikke er så mye mer arbeid enn 3. Syns det virker koslig med store familier jeg, så hvis dere har lyst på flere, så kjør på og drit i hva andre måtte mene
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Vi har 4, og jeg er så uendelig lei kommentarer om når nestemann kommer. Vi fikk aldri det spørsmålet da vi "bare" hadde 3. NEI, vi skal ikke ha flere, og NEI, vi er ikke med i en sekt fordi vi har 4 barn!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Hehe, vi fikk også den kommentaren da vi hadde fått nummer tre.. Nå skal dere vel ikke ha flere? Nå er dere vel ferdige? osv Men da vi ble gravide med nummer fire snudde de fleste helt rundt og vi fikk så mange positive kommentarer. Folk synes det var så koselig, mange var faktisk misunnelige på oss Klart det var noen som lurte på om vi var med i en sekt da, og nabodamen på 80 år sukket tungt og lurte på om jeg ikke hadde lært noe som helst Synes egentlig det er litt morsomt jeg da, for vi har jo valgt dette selv. Vi koser oss med våre fire barn og synes det er en stor gave for hele resten av vårt liv å ha mange barn. Det er mange som kommenterer at vi ikke blir arbeidsledige på noen år, at vi må ha mye å stri med osv. Men vi har ikke det, vi har bare valgt å leve litt anderledes. De som tror vi kaver og stresser så fælt er de som har bare ett eller to barn men som må ha barnevakt flere ganger i uka for ikke å gå glipp av noe selv. Vi leve ikke sånn, vi er stort sett sammen som familie om det meste. Vi må velge det livet vi vil leve uten å ta hensyn til andres meninger, jeg vil ikke leve det livet venninnen min velger for seg, da tror jeg at jeg vil sitte om 20 år og angre veldig. Jeg er helt sikker på at jeg har valgt rett, selv om jeg får noen rare kommentarer på valget mitt noen ganger.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Kjenner til det... da tredjemann kom så var det flust av kommentarer àla: "nå er dere vel fornøyde", "fint å ende opp med en flokk på tre", "dere skal vel ikke ha flere nå", osv. Provosert ja?! Nå venter vi nr. 4 og det er ikke mange som vet det enda. Jeg gru-gleder meg til å fortelle det til folk. Er så lei av kommentarer om at det må være så travelt, hvor vi tar energien fra osv. Vi holder på å spy av dette. Og nå blir det vel enda verre....... Vel vi tar ikke energi fra noe som helst, vi har valgt dette og bevisst gått inn i dette da alle våre fire er veldig planlagte og super ønsket! Folk som gnåler, oj`er seg mest og kommenterer mest er faktisk de med ett og to barn. Det de glemmer er at våre barn har mange lekekamerater rundt seg døgnet rundt og at den hjelpen er verdt gull. De kjeder seg aldri fordi det alltid er noen å leke med, noe som skjer -enten vi er hjemme eller på tur. Det er jo helt opplagt at det frigjør meg og pappaen for mye ekstra energi, siden våre små underholder hverandre. Så, vi føler absolutt ikke at vi bruker snev av mer energi nå med tre enn vi gjorde med en. Tvert om. Ja det er to ekstra å kle på, pusse tennene på og synge godnattsangen for, men det utgjør ikke en promille av tiden vår en gang. Den gleden de har av å ha flere søsken å spille på, leke med og bryne seg på, ja den er verdt alt! Dessuten skal de være voksne største delen av livet og tenk den gleden de har med å være en stor familie da
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har 4 og er veldig stolt av det. Blir sett opp til for det. Tror mange betrakter meg som en supermamma som greier det. Men det er ikke mer jobb med 4 enn 3, ikke så mye mer enn 2 heller faktisk :-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Vel, vi hadde 3 gutter og alle lurte på om ikke vi skulle ha en jente også. Vi fikk det og nå mener alle vi har nok barn. Det har vi også, hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå