Bumblebeee Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Det å finne navn til den lille er ikke akkurat lett. Hadde lyst til å styre unna poppisnavnene, og trodde jeg hadde klart det. Men så hadde jeg bare ikke lest listene godt nok, for navnet ligger jo nesten helt på topp Vi har ikke bestemt navn enda, men for meg er det lille Mathias i magen, klarer ikke å tenke på ham som noe annet. Hva ville dere gjort? Gitt blaffen i at det er et poppisnavn eller prøvd å finne et annet? Det går jo an å håpe at alle andre i området vi bor kaller ungen sin for Lucas og Oliver hehehe!!
Nikki 75 Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Det er ganske vanskelig det der. Men hvis det er Mathias som har satt seg, så ville jeg gitt blaffen i om det er et poppisnavn eller ei. Jeg synes det er bedre å ha et navn som er litt vanlig, enn et som er sært bare for å være sært... Og det er jo slettes ikke sikkert det er mange akkurat i deres område som kalles sønnene sine det samme. )
Gladjenta :) Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Vet du... Jeg fikk min lille Mathias i 2004. Navnet fant jeg i navneboka og falt for det. Var aldri å sjekket på nettet, liste eller navn eller noe- så at det navnet sto på nr 1 (!!) det året ante jeg ikke før senere. MEN, jeg har til dags dato enda ikke opplevd at det er noen andre i vår omgangskrets som har et barn som heter Mathias??? Ikke i barnehagene han har gått i, ikke på skolen i klassen- ingenting! Så selv om det kan være poppis så er Norge et ganske stort land tydeligvis, så spredninga kan være stor likevel Har aldri angra på dette vakre navnet, og min lille/store gutt er utrolig snill, empatisk, sosial, hjelpsom, vakker (selvfølgelig)...rett og slett GOD! Navnet har en så god feeling over seg, og har en meget fin betydning, så jeg vil anbefale Mathias på det aller sterkeste <3 Skulle ønske jeg visste hva hans lillesøster i magen heter... at dette navnet kom like lett som de to forrige liksom )) *sukk* hehe
ღMadame_mim ღ Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Du går for det navnet du har falt for uten å bry deg om at det er et popisnavn! Det eneste som teller er at du synes det er et fint navn som du vil at ditt barn skal hete :-) Det er ikke sikkert det er så mange som heter det uansett der du bor. Jeg har opplevd flere ganger å se på lista over poppisnavn, og oppdaget at det faktisk er ingen eller bare en her hvor vi bor som heter det!
Gladjenta :) Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Fjern vettu...Mathias ble født i 2003 ? Var lillebroren som kom i 2004
Bumblebeee Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2010 Hehe! Tusen takk for svar jenter! Ja de listene varierer veldig fra landsdel til landsdel. Der vi bor nå lå Mathias (i 2009) på 6.plass, mens dit vi skal flytte til sommeren lå navnet på 9.plass. Og gjett hva som var nr 1 på lista i Oslo? Jo det var Mohammed (http://www.ssb.no/navn/) Synes betydningen av navnet er nydelig, og så passer det godt til storesøster Madeleine.
Gladjenta :) Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Så merkelig..hehe, jeg er jo helt pladask for navnet Madeleine!!! Men pappaen liker det ikke så jeg får ikke (( Bare litt sprøtt, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå