Gå til innhold

Kjenner mindre spark enn forrige uke. Normalt?


Sjarmtroll i magen!!

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 23. Forrige uke kjente jeg tydelige spark hver dag. Denne uka kjenner jeg mye mindre. Er det grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg trur ikkje det er grunn til bekymring, eg har hatt det akkurat på same måte. Livmora kan visst flytte litt på seg i magen, noko som gjer at me av og til kjenner mykje og av og til ingenting. Eg gjekk nesten ei veke utan å kjenne eit einaste spark- byrja å tenka at eg kanskje ikkje hadde kjent det før at det berre var i hovudet mitt, men så plutseleg ein dag so kom det tilbake igjen, og no sterkere enn tidligare ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor på fredag. Hun sa at det var helt normalt før du er i uke 25. Etter uke 25 derimot så må du drikke et glass kaldt vann med sukker og legge deg på ryggen og dytte på livmora. Hvis du frotsatt ikke kjenner noe så må du ringe føden med en gang. De er fordi det kan tyde på at det er noe galt og da må du inn til UL og en sjekk.

 

MEN: som sagt ikke noe å bekymre seg for ennå... :)

 

Har det forresten het likt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Det hjalp masse. Men da etter uke 25 så er det bare hvis man ikke merker noe bevegelse i det hele tatt? Og det kan fortsatt være dager man merker mindre enn andre? Eller hvordan er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg litt usikker på, men jeg hadde ringt føden uansett jeg. Leste en gang om en slags test du skulle ta der du skulle ta tiden på hvor lang tid det gikk mellom sparkene. Husker ikke helt hvordan det var, men jeg tror det var noe sånt som at hvis du kjente mindre og mindre så kunne det være fare på færde. Jordmor sa til meg at hvis man var i tvil så var det bedre å ringe med en gang. De vil jo kunne fortelle deg om du må komme for en sjekk...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E åsså i uke 23 nu..Æ har d akkurat likt, va så glad forrige uke fordi æ kjente så masse men denna uka har d vært kjempe lite, bare noen få spark avogtil.. Blir så bekymra og redd for at nåkka ska være galt, men ble veldig betrygga nu når æ ser æ ikke e aleina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...