Gå til innhold

Navnevalg..!


KineMarie

Anbefalte innlegg

Hei dere

Jeg vil kalle opp gutten inni magen min etter den eldste sønnen min.

Hva syns dere om det?

 

Samboeren min syns det er litt rart nemlig.. Og det er jo det, men jeg har så bestemt følelse på at denne gutten i magen min heter dette.

 

Altså, at den nye gutten vår skal få mellomnavnet til eldstebroren sin.

 

Fint å høre hva dere syns!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir ikke hetende det samme, blir slik at eldstegutten heter ******* Elias og den nye gutten heter Elias *********, hvis du skjønner?

 

Eldstemann bruker ikke begge navnene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt tilhenger av dette. Det kan jo hende at eldste sønnen din kommer til å bruke det andre navnet mer når han blir eldre. Vet at dette var vanligere før. Har det faktisk i familien selv. Vet også at man brukte samme navn om igjen dersom det av en eller annen grunn var mistanke om at barnet ikke var sterkt nok til å vokse opp... Så var det kanskje det likevel, og da ble det "lille Ola" og "store Ola". Ville funnet et annet navn til minsten. Det er så mange fine navn, og da får han sitt eget, helt spesielle flotte navn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det endrer seg, men nå har jeg veldig følelse på at denne inni magen skal hete Elias.

 

Men det kan jo fint endre seg fram til sommeren :)

 

Teit av meg å spørre hva dere syns, det er jeg som bestemmer uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Det er dere som bestemmer dette, så føler dere at dette er riktig så er det det. Gjør jo ingen ting om den ene har det samme mellomnavnet som broren. De har jo to navn, og dermed kan de bruke hvert sitt navn til daglig. Man MÅ ikke gjøre som alle andre, og det regner jeg med at du ikke gjør uansett :)

 

Lykke til med navnevalg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm jeg syns faktisk det virket litt tøft jeg da. De er jo brødre.

 

Henning Elias

Elias Aleksander

 

Jeg tenker at jeg kunne gjort det samme. FAKTISK. For navn nr 2 Fks Ella Bella, Ella bruker bare Ella, og lillesøster kan få Bella Siren.

 

 

Elias er jo så fitn navn!! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at dere må gjøre som dere vil. Samtidig ønsket du tilbakemeldinger fra oss, og da kan det komme både positivt og negativt. Lykke til med navneprosessen uansett!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man spør om noe så må man jo regne med å kunne få både positive og negative tilbakemeldinger.

 

Jeg synes det høres rart ut med 2 brødre med samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg misforsto litt her, men er din eldste sønn i live? Hvis det er ment som en hyllest til din avdøde sønn, så er jo ikke det helt uvanlig.... (Håper ikke jeg sa noe feil nå, men det kom ikke klart fram). Hvis han er i live - som jeg håper han er - synes jeg det er veldig rart å bruke navnet enda en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg er enig med den forrige.. men godt å høre at han er i livet ja.. ble glad! JEg begynte også å lure... Det finnes da vel flere navn å velge i.. To brødre med samme navn, noe så forvirrende... Du ønsket reaksjoner og det får du.. Men det virker som at når du får negative reaskjoner ønsker du det ikke allikavel.. MEn klart, valget er ditt eller kanskje deres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant valg, men i motsetning til mange andre her, ser jeg ikke problemet i det hele tatt. Er fremdeles mange som bruker et av foreldrenes mellomnavn til sine barn, syns ikke dette er så veldig annerledes i grunnen. Vet ikke om jeg hadde gjort det selv, men reagerer ikke på dette

Syns det er verre med folk som absolutt skal ha så spesielle navn at de lager dem selv.

Har forresten en venninne hvor de har som tradisjon i familien at alle eldste jenter i hver generasjon har samme mellomnavn. Venninnen min heter ***** Adelheid, i likehet med sin mor og i likhet med hennes egen eldste datter.

Og vil få legge til, snakk om å gjøre stas på eldstemann! Kan se for meg at han blir stolt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...