mandalay Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har vært på min første legetime i uke 10, og lurer nå på om jeg skal fortsette å gå til fastlegen min, eller om jeg skal gå til jordmor. Noen som har erfaringer å dele? Jeg bor i Nydalen, så hvis noen kjenner til jordmor/helsestasjon i området, tar jeg gjerne imot tips.
AinaW Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 I begynnelsen så ble vi egentlig enige om at jeg skulle gå annenhver gang, men det har naturlig endt opp med kun jordmor likevel. Legen min er mann og skikkelig hestedoktor, og jeg har en skikkelig flink jordmor så jeg føler det er mer naturlig slik. Tenker at jordmor er jo mer spesialisert på akkurat svangerkap, så det er kanskje lettere å få svar av en jordmor på ting som dukker opp? Men det kommer sikkert an på hva slags fastlege man har og om man har en jordmor som er flink til å følge opp og svare på spørsmål. Eneste gangene jeg har gått til fastlegen har blitt for å ta blodprøver, og hvis det har vært noe spesielt som jeg ikke nødvendigvis har knyttet spesifikt til svangerskapet.
januar+junibarn Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Hei Jeg er 23+3 og skal til kontroll nr 3 hos lege i morgen. Skal ikke til jordmor før om en mnd. Synes dette er helt greit. Vet om flere som har valgt å gå kun til lege, eller jordmor gjennom hele svangerskapet. Dersom du vil gå til jordmor, så må du bestille time selv. Noen kommuner har stor pågang, det er greit å være ute i god tid.
Augustbarn2010 Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Etter første legetime har jeg kun benyttet meg av jordmor. Bor i Nydalen jeg også men har ikke funnet noe i dette området. Ble anbefalt Jordmorsenteret på CC vest og er veldig fornøyd med det. Dette er privat så her må man betale litt. Ca 500 kroner per time.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Hei. Jeg skal til min første jordmortime til fredag. er da fullgåtte 18 uker. Planen er å gå der annenhver gang hvis jeg liker henne. Hvis ikke fortsetter jeg bare hos legen. Bor i Grimstad så det er kun en jordmor å velge i! Hørt mye pos.om henne da siden hun er ny. Så håper på en pos.opplevelse.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har valgt å ta blodprøvene hos lege, og resten av timene hos jordmor. Rett og slett fordi jeg jeg ikke er syk, jeg er gravid, og jordmor har vel mer kompetanse på svangerskap enn allmennlegen min:) Når det er sagt, er det jo en selvfølge at blir jeg dårlig, eller om det er noe medisinsk jeg lurer på, er det legen jeg ringer, ikke jordmora. Med mndre det er fødselsrelatert, da ringer jeg føden. er sjettegangs, og de tre første gkk jeg bare tillege med, men sys jeg fkk både bedre svar og bedre oppfølging hos jordmor med de andre.
ma:) Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har foreløpig vært en gang hos jordmor og et par ganger hos legen. Planen er å gå annenhver gang. Veldig fornøyd med legen min, men ikke sikker på om jeg er like fornøyd med jordmor jeg går til. Skal tilbake dit på mandag og tenkte å bestemme meg da om jeg skal fortsette som nå, bare gå til lege eller finne en privat jordmor.
Gjest Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Jeg bor i den samme bydelen. På Nydalen helsestasjon har de en helt fantastisk jordmor! Jeg har vært der en gang, i uke 15. Før timen var jeg bekymret for mange ulike ting, men gikk derfra med senkte skuldrer og i godt humør.
mandalay Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. februar 2010 Tusen takk for masse svar! Tar kontakt med Nydalen helsestasjon- glad for å høre fra noen som har vært fornøyd med jordmor der!
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Jeg var på første kontroll hos legen, vært hos jordmor en gang og har time hos begge i mars. Jeg kommer til å bruke kun jordmor etter det, syns jeg får mer ut av de timene, jordmor har god tid, legen har aldri tid til noe. Første kontrollen min, inkl blodprøver og gyn. tok 7 minutter.
Troillmor til to! Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har valgt å gå første timen til gyn og resten hos jordmora han samarbeider med på en privatklinikk(betalte 40,- til første timen... resten er gratis)under det første svangerskapet mitt. Og det har jeg også tenkt å gjøre med nr 2 som er i magen nå(15 fulle uker imorra) Har litt lenger vei å reise dit, men velger å gå hos samme JM som med 1mann siden jeg er utrolig jeg er utrolig fornøyd med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå