Gjest Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Min sønn som er 4 år,5 om 2 mnd er blitt så veldig trassig det sisste. eg trudde han var veldig trassig når han var 3 år men han er bare blitt verre. Legge seg å hyler når ting ikkje passer han og er plutselig ein liten baby som ikkje kan gå og det eine med det andre. Eg elsker han jo øve alt på jord. men eg blir så innmari sliten. har og 40 dager til neste melder ankomst. No har eg kjørt han i barnehagen så no er det stille og roligt rundt meg, men så har eg dårleg samvittighet for at eg blir så sint og sliten. Ikkje lett å være på topp når hormonene styrer livet mitt..
>kilo> Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Hei. Vi har det også sånn til tider. Ikke at han vil være baby eller legger seg å griner. men vår gutt han nekter å gjøre ditt og datt og lager bråk av ingenting. Kan jo være at du er gravid med nr to at han vil utfordre deg, litt sjalu eller føler at han vil være liten og hjelpesløs rundt deg. Jeg får gutt nr tre i juni og føler ikke at min snart 5 åring er sjalu, da han har gått igjennom dette før, men jeg bare pøser på med ros og kos når jeg kan:) da blir alt litt bedre:) men det beste er at det ikke er noe unormalt. Men jeg jobber i politiet og snakker mye med barn i min stilling. Det jeg kan anbefale er: snakk med han, han er så stor. Spør han om hvorfor han vil være baby? hvorfor han hyler og skriker som en baby? spør hva han vil gjøre med babyen når den blir født, hva han gleder seg til?Spør om han er klar til å bli storebror, og om han vil gå å kjøpe noe til den? jeg kjøpte også en liten gave som jeg tok med på sykehuset i bagen når vi fikk nr to. Den gaven fikk storebror fra lillebror når han kom for å se for 1 gang, det var rørende! Lykke til.
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 "stjeler idè'n om gave fra baby til storesøster" GENIALT :-)
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Takker for forslag. har jo og bare opp og ned dager han og. i dag har han jo vert i super humør ) Har vore å kjøpt ein gave fra lillesøster i dag, kjøpte nåke backugan (skrives det sånn??) figurar. det er det store her! Prøve å snakke med han om babyen, han forteller masse kva han og babyen skal gjere, men er han ikkje i humør så orker han ikkje å høre om babyen ein gang. tar 1 dag om gangen her får smøre meg med tolmodighet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå