Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 enkelt og greitt, tven har rett i denne diskusjonen? jeg, som var hyggelig å låntebort en helt ny genser til en grei bekjendt som var hos oss før vi skulle på byen, i desember 2008, litt over ett år siden... jeg har i mellomtiden vært en måndes tid utenlands(uten samboern), og etter det vært gravid til november 2009.. problemet er at dama ikke har levert tilbake gensern min av seg selv på denne tiden, og når jeg i september 2009 spurte forsiktig etter den skulle hun lete og alt var greitt.. siden har jeg måttet spurt etter den flere ganger, og nå finner hun den ikke, og mener det ikke er hennes problem siden jeg ikke har mast på henne før..(hun mener også at det er min feil at hun rotet den bort da hun har flyttet flere ganger siste året, og at hun ikke har tid til å lete pga jobbing og eksamen osv) en annen måte å ordne det på er at hun erstatter den, den kostet 299(ikke så mye, men et prinsipp) og jeg hadde selv bare brukt den to ganger.. hun mener at det er uaktuellt å betale noe som helst for den, "den er jo trossalt over ett år, så 300 er uaktuellt" sier hun... jeg vet at den i dag ikke er verd 300, men jeg har jo ikke hatt mulighet til å bruke den selv på ett år, og dette er jo hennes feil.. alt i alt, er det ikke vanlig at en erstatter ting en låner og roter bort? og erstattninga står i forhold til det varen var verdt da hun lånte den? eller er jeg helt på gjordet som ikkje "kjøper mer klær til henne"?? (ironisk, for den som ikke ser det..)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Hun burde absolutt levert den tilbake, men på den andre siden så virker det ikke som om du har savnet den så veldig. Jeg hadde latt det være og ansett genseren for tapt. Ingen stor sak å lage masse baluba om
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 jeg må ærlig innrømme at jeg ikke tenkte særlig på genseren da jeg var gravid og svær som et fjell.. men likevel er det vel vanlig folkeskikk å gjøre opp for seg på ene eller andre måten? jeg vil heller ha gensern min fremfor pengene, og denne dama er kjendt for å låne å ikke levere tilbake(fannt jeg ut senere..) så jeg snakker egentlig for flere, og da er det kanskje litt dumt å trekke seg når jeg har laget en sak av det..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 og hun kunne levert den til samboern min, som var hjemme da jeg var utenlands også.. hi
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Sjokkerende at en del mennesker kan oppføre seg slik. Samtidig kan man trøste seg med at de nok har null orden på livet sitt, slik at det på en måte er synd på dem. Har opplevd flere ganger i livet å ikke få tilbake ting. En gang var fordi jeg kjørte en fyr hjem, og hadde på en kassett i bilen. Han spurte om å få låne den, og jeg sa at den måtte jeg få tilbake, og at det ikke var alle som leverte tilbake ting. Men han sa at jo, den skulle jeg få tilbake. Til dags dato har jeg ikke fått den tilbake, og undrer meg jo litt over dette i mitt stille sinn. Ga opp til slutt å mase. Han som "lånte den" (beholdt den!) er en slik som står oppført med fem-seks ulike mobilnumre på Gule sider. ...Som jeg ser det, et typisk tegn på at han mangler kontroll. Kanskje er damen HI skriver om, av samme typen?
Diddels Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Jeg skjønner ikke denne "jeg nekter å levere tilbake/erstatte/betale tilbake" policyen som tydeligvis flere her fører (henviser til en annen tråd hvor folk hadde lånt penger til venninner og ikke sett dem igjen). Man MÅ jo betale/erstatte det man låner :S Kunne aldri falt meg inn å nekte noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 ja, hun her er ikke mer enn 18-19år da, så det det er begrenset hva hun har ødlagt for seg selv enda.. men kontroll har hun nok ikke nei.. folk sier at hun beholder og bruker alt hun låner, og sier hun har rotet det bort... og det gjør at jeg gidder å bruke mer energi på det, det er utrolig hvor frekk "voksne" mennesker faktisk kan være! en ting om hun hadde sagt unnskyld, men jeg har desverre rotet den bort, men jeg kan erstatte den.. da hadde jeg sagt at det ikke var nødvendig. men når hun tar det som en selvfølge at hun kommer unna med det blir jeg en smule forbanna...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Æsj, jeg skjønner at du blir irritert. Hadde jeg lånt en genser, og da særlig av noen jeg ikke kjente så godt, hadde jeg levert den med en gang. Jeg hadde ikke latt det gå en uke en gang. Jeg skjønner ikke at folk ikke har samvittighet til å bare beholde andres ting. Men drit i hele greia. Det er ikke verdt å bruke energi på sånne mennesker. Men du gidder hvertfall ikke å låne bort flere til til henne noe mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå