Gå til innhold

5 dager igjen.. gruer meg..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har termin 5 mars, men skal ta planlagt ks om 5 dager..(grunnet fortid)

 

Jeg er førstegangs fødende å gruer meg.. er redd jeg kan bli veldig lei meg etterpå? deprimert? hva tror dere andre? hva slags følse vil jeg sitte med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du at du kommer til å bli lei deg fordi du ikke har magen noe mere?

 

Jeg tror du kommer til å ha det fantastisk etterpå! Tenk å endelig få gullet i armene dine:) Det er jo dette du har ventet på. Tror du skal slappe av og bare la følelsene gå sin gang. De klarer du ikke kontrollerer uansett.

 

Tenk 5 dager igjen så er du mamma!!! Det er det beste som skjer i livet ditt.

Lykke til heldiggris! Jeg har enda 30 lange dager igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. hvorfor tror du at du vil få negative følelser i ettertid?

 

Alle jeg kjenner har vært slitne og trøtte, men VELDIG glade etter at fødselen er overstått. Når man sitter der med babyen i armene, så føles det helt fantastisk! :D Uansett hvor redd, sliten og usikker man føler seg, så er det samtidig en flott følelse for de aller aller fleste!

 

Men slike følelser som du sitter med bør taes på alvor. Snakk med jordmor om det!? Eller noen du stoler på og er trygg på? Og ta det absolutt opp med etter fødselen, dersom du virkelig får slike negative følelser! Ingen poeng i å gå rundt og ha det vondt i en periode der man trenger overskudd og energi til langt andre ting.

 

Lykke til! :) 4 dager igjen for deg nå... bortimot 3 uker mindre enn meg. Misunner deg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si det at jeg tenkte det samme med han første min. men jeg ble veldig overasket over at jeg ikkje var noe lei meg..

mange får en så kalt den 3 dagens gråte dag. men det er ikkje alle som får det heller... tror det kommer til å gå kjempe fint jeg, prøv og tenk posetivt du.

lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bekymre deg for om du kan bli lei deg. Det er noe du overhode ikke kan kontrollere, men noe du selvsagt bør være oppmerksom på, at graviditetshormonene raskt faller i dagene etter fødsel og at "mange" kjenner seg melankolske eller bare må gråte litt over forskjellige ting. Man skal også være oppmerksom på at lykkefølelsen ikke nødvendigvis velter inn over en etter man har født, men kan komme litt gradvis, og at dette overhode ikke er noe unormalt.

 

Min kollega sa til meg, første gang jeg fødte, at "3. dag gråter du", det trodde jeg overhode ikke noe på, men noe som absolutt skjedde.

 

Bare ikke bekymre deg over følelsene dine om du klarer. Hvis ikke, ta det opp med jordmor på neste kontroll :-)

 

Hilsen tidligere fødselsdeprimert og nåværende svangerskapsdeprimert, men ved godt mot på vei til fødsel på tross av alt :-) (22 dager igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...