Gullimagen (og en på fanget) Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Hvordan er det å ligge på barsel? Deler man rom med noen andre? Hvor lenge ligger man der, vanligvis? Vil ikke hjem etter en dag... Håper noen kan fortelle meg litt om Ahus:)
ninayngve Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Første gangs selv, så jeg vet ikke noe av erfaring. Men etter som jeg har forstått kan det være inntil 4 stk på rommet. A-hus har noen familerom også, men disse er stort sett prioritert til de med ekstra behov etter som jeg skjønte på en jordmor. Men hvis er et ledig, kan det jo hende man får det hvis man ønsker. Selv skal mannen min være her hjemme uansett... Man kan ligge på A-hus inntil 3 døgn dersom det ikke oppstår noe spesielt. Men du kan jo reise før dersom du føler for det. Du kan jo kopiere og se på denne, så kommer du inn på a-hus barselssider: http://www.ahus.no/modules/module_123/proxy.asp?C=1165&I=17643&d=2 Men det finnes sikkert mange som har erfaringer her inne:)
Anabelle2010 har født! Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 På gamle a-hus vet jeg at der var 4-sengs rom, men mener det bare er to-manns rom og familierom, altså enerom, på nye a-hus. Når det gjelder liggetid er det vel vanlig med inntil 3 dager utenom selve fødedagen. dvs hvis du føder tidlig på dagen får du nesten 4 dager, men føder du sent på kvelden får du 3 dager. Jeg har fått begge mine engler på Riksen, og skal dit denne gangen også. Tror ikke det er stor forskjell på denne praksisen for a-hus, riksen eller Ullevål. Men det kan jo ha kommet nye rutiner siden sist jeg var inne der... over 4 år siden sist )
Bumblebeee Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Gamle Ahus var 4-mannsrom ja. Nye Ahus er veldig pent og moderne, og det er bare enkelt og dobbeltrom, samt familierom. Jordmor sa at de ikke kunne garantere familierom, men stort sett alle som ønsket fikk minst 24 timer på familierom. Dessverre har barsel på Ahus ikke så godt rykte, vet ikke om det er folka som jobber der eller hva det er. Det var veldig stor forskjell på de to barselavd på gamle Ahus, og nå er vel personalet blandet. Har ikke født der selv, men jobber på husetoghar hørt fra venner og jordmor. Føden på Ahus er topp!!! Og jeg kommer til å møte barsel med et åpent sinn også
:)novemberbarn:) Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Jeg fødte på A-hus for 3 mnd siden. Er kjempefornøyd med både føden og barsel. Hadde en veldig grei jordmor på barsel. Jeg hadde hatt veldig lang åpningstid og hadde sovet veldig lite på 3 døgn, så jeg fikk være på sykehuset i 3 dager siden jeg var både veldig sliten og svimmel. Kunne vært der i 4 dager også hvis jeg ville det:) Jeg fikk ikke familierom fordi det ikke var ledig, men det gikk greit. Delte rom med en annen i ett døgn og hadde rommet for meg selv etter det. Over hver seng har de en slags dataskjerm, der det både er tv, radio, internett og du kan regulere lyset selv. Så til alle som skal føde på A-hus, dere blir tatt godt vare på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå