<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 så gøy! hvordan kjenner man dette? er 30uker på vei med første mann, har mye bevegelse inni magen, men akkurat hikkebevegelse kan jeg ikke skjønne hvordan jeg skal "skille" ut? kan noen forklare hvordan det kjennes ut? i forhold til annet? skulle så gjerne skilt det fra hverandre jeg oxo
humlepiken Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 I begynnelsen skjønte jeg ikke helt hva det var.. men etter å ha lest at babyen kan få hikke skjønte jeg at det måtte være hikking jeg kjente når magen små ristet i et par min av gangen helt rytmisk. Man kjenner på en måte at hele babyen "hopper" litt inni der for hvert hikk:)
<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2010 er det de ristene som kjennes litt ut som ett epelepsi-anfall el no?
Yo&La+spire Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Her kjennes det ut som en bevegelse, men veldig rytmisk....eller som små støt eller noe....Eg kjenner det igjen på at det er så rytmisk at det ikke kan vere andre bevegelser liksom...Kjenner vanlige bevegelser samtidig.
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Etter hva jm som har foretatt ul på mg sier, er disse "anfallene" der ungen rister sammenhengende en liten stund, visstnok at beibien gjør pusteøvelser inni magen. Dette er min 4. unge, og dette hadde jeg ikke hørt tidligere. Hikkingen derimot, er,som med oss andre, en taktfast dunking inni magen. Det er av og til litt irriterende på et vis, syns jeg, spesielt hvis ungen begynner å hikke når jeg sover...! :/ Mn jeg kjenner jo liv så lenge ungen hikker, så skal ikke klage.
<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2010 takk for svar:) da lurer jeg på om det er de gangene jeg har holdt på å klikke på en jevn dunking, kjennes ut som puls, bare mye hardere en vanlig liksom! jeg er så var på sånne rytmiske bevegelser, så jeg blir "sjøsyk" av dem:P det har ikke sjedd så ofte, men da veit jeg hvertfall hva det eer neste gang det skjer:) men "anfall" er det endel av! god å vite att lillegutt både øver på å puste og hikker inni der da <3 da trives han vell:) så snålt hvor utvikla de er!
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Ja, d er heilt ufattelig så fantastisk vi kvinner er skrudd sammen, som faktisk er lagd sånn at et helt nytt menneske kan vokse inni oss!! Vi e fantastiske vesener!!! Husk det, damer!!
ninayngve Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Jeg synes det kjennes ut som en sterk puls i magen:) Som kommer helt jevnlig... Ganske rart å kjenne ja:) Hos meg kjenner jeg det mest der hvor hun har hodet sitt synes jeg. Med forplantninger oppover og nedover..
♥Nemi♥ Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Ungen min har hatt hikke 3-5 ganger daglig siden uke 25! Og jeg hater hikke!
mjhanse Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Gullet i magen hikker nesten ustoppelig : ) Når jeg holder på med ting kan det være irriterende fordi han ligger helt nedi bekkenet og brystkassen er da langt ned så det merkes veldig godt. Sønnen min på 6 år hikket like mye i magen. På slutten med han så satt mamma ved siden av meg og fikk et rart uttrykk i ansiktet. Hikker han eller? spurte hun. He he hun kunne faktisk høre det : )
Annci<3 Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Kjennes ut som puls ja! Første gang jeg kjente hikkinga tenkte jeg at det var akkurat som å kjenne en eller annen organ pulsere Merkelig å tenke på ja.. Han hikka nå nettopp, og å se ned på magen og di små dunkene er i grunn litt snålt. Tenk det, det er lille gutten min som ligger og hikker som jeg ser nå En baby, inni meg, som hikker.. Hehehe.
ღMadame_mim ღ Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 Hmm jeg trodde babyene fikk hikke dersom de hadde vært litt for ivrige med pusteøvelsene sine jeg?? Vesla i magen har stort sett hikke 2-3 ganger om dagen. Kan ikke si jeg var så glad for det i går da hun for hvert eneste hikk borret hodet ned i bekkenet mitt!! Hodet er festet så da merker jeg det skikkelig godt. Var ganske så vondt også! Huff. Det er vel med hikke som med alle andre bevegelser. Noen ganger får de deg til å smile drømmende, mens andre ganger er de en sann plage :-)
Annci<3 Skrevet 17. februar 2010 #13 Skrevet 17. februar 2010 Har lest at det skyldes disse pusteøvelsen og at den lille svelger fostervann. Et trivselstegn skal det også være.. Alle bebiser hikker vel inni mors mage uansett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå