Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg gikk offentlig så skulle vi bare ta Crinone i 15 dager etter uttak, mens ved fryseforsøk skulle man gå frem til 12 uker, tror jeg det var.

Ved de to private klinikkene har de lagt opp til å gå på progesteronstøtte from til omtrent uke 12.

Fortsetter under...

Atilla10, jeg har en lang historie bak meg, så jeg bruker Klexane, Prednisolon og Cyclogest. I tillegg har jeg spist folsyre daglig i snart 6 år, og jeg tar også multivitaminer (selv om jeg spiser såpass sunt at jeg egentlig tror det er unødvendig).

Jeg har også kjent litt på den metallsmaken, men jeg husker egentlig ikke hvordan det var de to gangene jeg ble gravid, så der kan jeg ikke hjelpe deg, dessverre.

Om du får svar på BP på fredag kommer an på hvor du ta prøven. Hvis det er et sted de har egen lab, og du tar den tidlig på morgenen, så får du svar samme dag. Hvis ikke, så tar det noen dager pga at prøven må sendes til lab og svaret sendes tilbake.

Off, ja ikke godt å vite hva man skal eller ikke skal.. Jeg skulle ha en kur på 15 dager, de har ikke sagt at jeg skulle ha noe mer, hvis gravid da..Hører til på UNN(offentlig), og er ikke sykehusabotek her jeg bor, det lokale tviler jeg på at har, hehe- ikke hundremetersogen, bare nord Norge:p..Det lokale har minimalt med medisiner, trolig bare det som blir brukt mest..

Hva har dere andre brukt da?? Jeg har brukt crinone(har til lørdag tror jeg) og fragmin 5000ie i 10 dager. Siste idag- yess:)!". Må vell kanskje bare stole på at de har peiling ved klinikken da?? Siden ikke alle her skal ha etter positiv test..hmm.

Når har dere forresten blodprøvetest? Jeg har ikke før 26/2, synes det er leeenge til..18 dager etter innsett:p

Takk for svar MK73- nå ble jeg beroliget.. Er nok sikkkert den løypa de har lagt opp til meg da:). Med å ta crinone i 15 dager:).

Ellers tar jeg også folat og tran, glemte å skrive det isted:). Formen, hehe. Den har vært...opp og ned. Var sykemeldt en uke etter innsett pga smerter ved bevegelse og har jobb hvor jeg går mye.. Så kom formen seg, nå har jeg idag vært å gått ute i snøen, og ble så kvalm og fikk kjyll i meg når kom inn, så idag skal jeg iseng halv 11! Tidlig opp imorgen:p- men etter jobb er det helg på meg- skal bli så godt:):)

Hvordan er deres form da? Glemte å si at jeg har hatt litt metallsmak i munnen, og ømme bryster, stikkinger/murringer i mage, men dette kommer å går det også.. Skal teste på fredag igjen- hjemmetest:)

ho ho...veeeeldig lang tråd uke 5/6 :-)

orker ikke lese alt..men ruger på to litt skranglete egg...testdag 26 :-)

i dag kom virkningern av cycklogesten tror jeg...puppene litt vonde...kvalm og litt støl i livmora...vet jo etter maaaaage forsøk at det er ikke så mye som betyr noe før man tar testen...de slemme dumme hormonene gjør meg jo kokogravid i hodet!!!

Lykke til! Håper vi gir XXX... i statitstikken og får 100% uttelling!!!

:-)

MK73: Jeg har nettopp hatt mitt andre ferskforsøk---5 innsettinger av egg. Gravid på første, men mistet.....resten bare negative.

Idag ringte jeg til trondheim for å melde meg til fryseforsøk. Syklusen min kræsjet selvfølgeli me påska:(((((,,,,så blir ikke å ringe inn mens før i april.

ALT for lenge til spør du meg.

Ellers så skulle jeg starte me noe nytt denne gangen.

Tror hun kalte det progynova?....Bare brukt progestan kapslene før jeg. Men skulle få brev i posten me bedre forklaring på dette.

Annonse

Hei alle mann

Pia76 jeg har nå også gått på progynova. Den er litt mildere enn de andre hormonene. Jeg har i allefall ikke fått så mange bivirkninger av den.

Skummelt så si at man tror man er gravid altså, jeg skrev jo at jeg trodde med nesten 100 % sikkerhet at jeg var gravid, og etter at jeg skrev det så har jeg ikke kjent noen ting. Metallsmaken har gått bort, murringen har gått bort så jeg har nå liten tro på at jeg er gravid. Skal ta blodrpøve i morgen med regner med at den er negativ. Uansett så stresser jeg ikke så fort med å få svaret nå som jeg tror at har gått i dass igjen. :-( Har fortsatt et egg på frys og lurer på om jeg kan bare fortsette med progynova og få innsett igjen i mars eller om jeg må vente til neste mens igjen. Tenkte jeg skulle spørre på Volvat i morgen om dette.

MK hvor lenge har du holdt på da? Hvor mange forsøk har du hatt. Har du eventuelt prøvd noe i utlandet?

Jeg ønsker alle lykke til. og håper at min eskimo har satt seg :-) Selv om jeg føler det motsatte.

Hei, Atilla.

I juni har vi vært prøvere i 6 år. Dette inkluderer all mulig utredning (og da mener jeg all mulig utredning), 7 ordinære forsøk, 1 fryseforsøk, 2 graviditeter, 3 spirer med hjerteaksjon, og tre aborter (etter 9, 10 og 12 uker).

Vi er nå igang ved vår tredje klinikk. Etter de forsøkene vi har betalt for nå tror jeg det er slutt. Da blir det adopsjon.

Ja, håper eskimoen har slått seg ned for lang tid fremover :-)

Vånket grytidlig idag med ekle mensmurringer i magen som varsler om hvor dette bærer. Håpet er ikke ute men jeg kjenne rkroppen godt og vet hva dette pleier å bety. Da gjelder det å trå til med alle hjelpetanker & gode ting forå hjelpe seg selv frem til neste forsøk!

Hvordan ligger dere andre i løypa som ikke har testet?

hvilke rd er du på da? jeg er på 7 og kjente litt av det du beskriver rett før jeg sto opp men er borte nå da...kommer og går litt tror jeg..men som sagt så prøver jeg egenlig ikke å kjenne så veldig etter denne gang...

men jeg er varm og trøtt og tisser oftere men det har jeghørt flere få av cycogest så jeg tar alt med en klype salt og bare later som ingeting og lar dagene gå...*sta*

Annonse

Rd6. Dette minner meg om min vanlige syklus, småmurringer flere dager før mensen kommer, så ingenting - da kommer mensen.

Jeg har vondt i puppene, men det er cyklogesten. Men det er håp i hengende snøre, jeg gir meg ikke helt ennå.

hmmm... syns alle har dise ømme puppene i rugeperioden...jeg har ikke det...har bare stikket litt men gått over så fort at det ikke er nevneverdig engang...

sist tror jeg heller ikke jeg hadde det..kom litt rundt disse tider mener jeg åå huske..men det gikk jo til hell da.....nei lovet meg selv null grublings!!!

dte som skjer det skjer...

Hei!

Vet at noen av dere skal teste i dag - bl.a. du, MK73 - så jeg måtte bare inn og sjekke tråden deres i dag :-) Hvordan har det gått med dere? Er spent på deres vegne, vil jo helst ha så mange som mulig av dere inn på 'Gravide slitere' :-)

Gratulerer så mye til Sara som har fått positiv test! Satser på at det går bra denne gangen!

Sarah70 - ikke bekymre deg for menssmertene, selv om de kjennes akkurat slik de pleier når mensen kommer! Jeg har hatt menssmerter i hver eneste rugeperiode, helt uten unntak, og vært skråsikker hver gang på at nå kommer mensen. Hver gang noen sa at det ikke trenger bety noe, så svarte jeg som deg: 'Jeg kjenner kroppen min såpass godt at jeg vet når mensen kommer'. I mitt siste forsøk skjedde akkurat det samme, jeg fikk de vanlige menssmertene, og jeg trodde selvsagt at det skulle gå som i alle de andre tilfellene. Men da var jeg altså gravid :-) Ble jo fullstendig tatt på senga, for jeg var så sikker på at disse menssmertene kun betydde én ting, nemlig negativt resultat. Kan også nevnes at menssmertene artet seg akkurat slik de pleier, jeg hadde dem i hele den perioden der jeg normalt ville hatt mensen, bare at blødningen uteble. Og MK73 har opplevd akkurat det samme ;-) Så jeg krysser fingrene for at menssymptomene dine betyr positivt resultat denne gangen! Masse lykke til, og det gjelder dere alle sammen her inne! Jeg følger spent med fra sidelinjen :-)

Da har jeg testet idag, rd 12, og den viste GRAVID!!! Er så glad!!! Etter 3 års selvprøving er jeg for aller første gang gravid:):)..Har hatt icsi med tesa:). Satser for fullt på at dette skal gå bra og at spiren/spirene holder seg der de skal- kanskje får vi tillogmed 2:).

Synmptomene har vært mensmurringer fra og til, smerter i rygg av og til og litt uggen av og til..

Lykkelig:)!!!

Først: Gratulere, Lilledu! Så fantastisk moro med positiv test! Den gangen jeg testet positivt blåste jeg av formue på tester, jeg fikk ikke nok av de blå kryssene. Følte meg som han lotto-reklame-fyren fra Verdal :-D

Og Astra, tusen takk for positivt innspill og for at du heier fra sidelinjen! Jeg hører hva du sier, og håper inderlig du får sjansen til å si Hva sa jeg!! :-D

Jeg lurte også på om ikke MK hadde testdag idag.....Vi hører vel snart fra henne. Tror ikke det er noen jeg unner mer å lykkes nå enn henne!

Dere er nå gode, dere damene mine :-) Det er så godt å ha dere!

Tja, det er ikke mye gode nyheter herfra. Jeg testet imorges, og testen må sies å ha vært negativ. Den var ikke helt klar, man kunne kanskje med mengder av velvilje ane en skyggestrek, men egentlig tror jeg resultatet er negativt, for testen burde vært klart positiv nå hvis det var noe på gang (RD13). Ut fra HCG-utvikling i tidligere graviditeter vet jeg også at jeg burde hatt godt med HCG i kroppen nå hvis jeg var gravid.

Samboeren kjøper inn en CB digital til imorgen ettersom mensen ikke er kommet for fullt (har hatt indikasjoner i noen dager - men det er også ganske likt sist negative forsøk, så det aner meg at mensen kommer for fullt i helga) og det er greit å vite helt sikkert. Da får jeg helt klart svar før jeg skal på SPA-tur med venninner fra lørdag til søndag. På en måte blir det dritkjipt fordi jeg er ganske lei meg nå - men samtidig blir det godt å kose seg, prate om andre ting, få behandling, spise godt (og drikke vin??) og slappe av i et døgn. Synes mer synd på samboeren som skal være hjemme alene, i grunn. Gitt ny nedtur, mener jeg..

...men, vi reiser oss nok igjen neste uke, tenker jeg. Fremad mot neste forsøk!

Atilla - når kommer resultatet fra BP?

Heisann

MK73 vi får virkelig krysse fingrene. Etter det jeg har fått med meg her så må jeg virkelig si at du fortjener å få det til nå.

Jeg var dum nok til å ta test i går og den viste klart negativ, men var innom Volvat i dag pga blodprøve og snakket litt med de om dette da også i forhold til om jeg eventuelt kunne bare forsette på Progynova for så å kunne sette inn i mars, og det kunne jeg så da fikk jeg et lite lyspunkt i dag. Og da sa han til meg at jeg ikke kunne ta en test nå da den helt klart ville vise negativ og at jeg ikke kan teste før RD 14. Så nå får jeg bare vente med tolmod, men kommer nok til å kjøpe meg et lass med tester i dag og teste i hele helgen. :-) Vi blir jo litt tullete vi rugere :-) hehehe

Jeg får ikke svar på BP før til mandag ettermiddag eller tirsdag, så lang vente tid.

Lykke til da MK73. Kanksje den er mer positiv i morgen. Jeg krysser fingrene for deg.

Masse klemmer fra meg.

Hei, på deg, på mitt forsøk da vi lykke s tok jeg en test dagen før testdagen og den var så å si blendahvit. Lå å grein i timesvis fordi jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke orka flere forsøk... Hadde mensmurringer og alle menstegn. Alle forrige posetive forsøk (som endte i sa) testa jeg posetivt allerede rd 8..så var knust av den testen, Men blødningen kom ikke og jeg testet på nytt dagen etter. En svaaaaaak strek på billigstrimmel kom frem,, Så noen ganger kan man teste senere enn man tror.. hos meg er det jo to og hcg må ha vært veldig svak til å begynne med her,,, lykke til

jeg krysser fingrene vidre fo deg jeg MK!!! det er enda håp....:)xxxxxx

gratulerer lille du!!!:))) heldiggrisen fra hundremeterskogen hihihi;)

kos deg masse masse med krysset ditt;)

og vi andre får vel bare smøre oss med tålmodighet...hvro mye tålmodighe finnes det i verden egentlig???ikke at jeg har dårlig tid...jeg tester positivt nå uansett farm til rd 12 ca pga pregnyl 5000ie som jeg tok den 17....:s

kjenner ikke noe som helst idag heller...to dager med absolutt ingen ting...husker ikke vhordan det var sist...

Gratulerer lille du :) Kjempekjekt :):)

Pia: Påska kommer i veien for meg også, men jeg synes det var helt greit. Da får jeg litt lenger tid på meg - jeg har bl.a tenkt å prøve refleksolog og se om det kan hjelpe meg med bla. syklus og vektproblematikk.

Lykke til dere andre som skal teste snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...