Gå til innhold

Nav ødelegger barnefamilier!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skulle tro at Nav ville at barnefamilier skulle holde sammen og spesielt de unge som er i etableringsfasen for og spare pengene sine!Men nei,da! De tvinger barnefamiliene til og flytte ifra hverandre!Det er jo helt sykt!Alenemødre får masse støtte til det de trenger til seg selv og barnet(som er veldig bra da selvfølgelig!) Men hva med de foreldrene som elsker hverandre og vil bo sammen??!!Stakkars barn og foreldre!De blir tvunget til og bo hver for seg fordi de ikke har penger til og bo sammen.Så må mor bli alenemor da for og klare seg.Hva gjør de gravide som ble gravid når de gikk på skole eller ikke rakk og begynne og jobbe,så oppdager de at de er gravide.De vil bo sammen med barnefar og være en familie,men kan ikke fordi de ikke har krav på noen verdens ting!! De har ikke råd til og leve på bare barnefar sin inntekt.Synes det er veldig rart at nav ikke har noen form for støtte til de!Men og sitte på facebook og se om folk lyver om sivilstatus og sånn det gjør de!Skjønner de ikke at det er en grunn til det da??De vet jo at den familien det gjelder har lite penger..De må jo se at de går frem helt feil!!Blir så dint!!

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke krav på penger fra nav bortsettfra barnebidraget. Men jeg har gått skole, og da får man penger av lånekassen. Fødselstipend heter dette. Så man kan få en liten sum i 10 mnd etter at barnet er født. Så man blir ikke satt på bar bakke. I alle fall når man går skole:) Jeg blir og få ca 10 000 kr i mnd. Vet ikke hva alenemødrene får?

Skrevet

Nummer 1: Nav lager ikke reglene,men de må følge dem. Er du uenig i reglene er det politikerne du må ta og ikke nav.

Nummer 2: Det er ingen i Norge i dag som skal sulte eller ikke ha plass å bo. Har man ikke inntekt kan man få sosialstønad men det er et aller siste tiltak - før man kan motta det må man ha prøvd ALT og det nytter ikke å dyr bil eller penger på bok og tro man skal få et øre fra nav..

Nummer 3: Man har da visseligen tid på seg til å enten jobbe opp rett til foreldrepenger mens man er gravid, eller i det minste jobbe såpass at man kan spare og ha litt penger til etter fødselen om man ikke oppfyller kravene for foreldrepenger. Engangsstønad får man også.

Barnefar har forsørgeransvar og er det slik at man har så store utgifter at man ikke klarer seg så får man enten kutte på utgiftene eller gå ut i jobb selv for å tjen penger.

Jeg ser overhodet ikke problemet - ja det er noen få som faller mellom stolene men sånn vil det alltid være.. Det er uansett ikke grunn til å svindle nav ved å flytte fra hverandre og late som man er alenemor for å få penger. Det er kriminelt og straffbart og blir du tatt må du både betale tilbake de pengene du har urettmessig mottat OG kanskje sone en dom..

Det er noe som heter å ta ansvar for sitt eget liv.. Det er mange muligheter for mer inntekt -det er f.eks fullt mulig for mor å gå ut i jobb og la pappaen overta permisjonen.. Det er også mulig for mor å begynne på studier... Eller mor kan få seg en kvelds eller helgejobb..

Staten har ikke ansvar for deg, det må du nesten ta selv...

• 8 måneder senere...
Skrevet

Hva mener du med at du får penger siden du har gått skole? Går du der ennå da eller har du sluttet?

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg må nesten le litt av dette. Hvor mye penger vil vi egentlig ha, for å leve? I noen tilfeller syns jeg faktisk at noen virker litt grådige. Jeg har vært alenemor i litt i overkant av tre år. Altså bodd alene med barnet mitt. Har aldri hatt kontakt med pappaen hennes. Jeg lever ikke fett, absolutt ikke. Må snu og vende på stort sett hver eneste krone. Jeg studerer, er ferdig utdannet i desember i år.

Nå er jeg gravid igjen. Men en som VIL ta vare på BEGGE barna, både min datter og det barnet som er vårt felles barn. Vi velger å flytte sammen, for guess what. Vi vil få MER penger i mnd om vi bor sammen. Det koster MYE mer å bo alene enn å bo sammen, selvom man kanskje ikke skulle tro det. Så til dere som klager.. Det vil alltid finnes noen som har det verre. Sånn alt i alt så har vi det supert i dette landet.

• 4 uker senere...
Skrevet

vil si står du generelt uten jobb i dag og har barn har du problem... alenemortilværelsen kan være tøff (har vokse opp kun hos mor, og der var det og vri og vende og håpe på at enn 100 kr varte like lenge som 500 kr til tider...skilsmisse her i gårn)

men vil man klare seg så klarer man seg... alene eller to i lag. det har en del med innstilling og gjøre...

men nå har man tilfeller der man kommer uten for standaren i slike reglamang (slike saker kan man ikke alltids sette på lit på innstillingen til foreldrene), og det vil jeg ikke komentere. det er enkeltsaker som man ikke normaltsett kan ta alt under ett.

• 9 måneder senere...
Skrevet

03:30

du som har svarene

hva om bf ikke har rett til permisjon da?

og om barne kom uplanlagt, og man ikke har noe spart til siden,?

hva hvis studiene mor må ta faller bort fra lånekassen, sånn at man da ikke får noe økonomisk hjelp for å gå på skolen,

det er kanskje ikke riktig for de fleste av dere men vi, MÅ gjøre det slik, hvis ikke så blir jeg aldri utdannet og gjeld fri osv, for sønnen min jeg gjør dette, ikke for egen egoisme,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...