TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Har lagt på meg 8 kg på 9 mnd, er nå i uke 37+3... På morsdagen så sitter vi hele familien rundt bordet og spiser, så begynner min mor: Når du er ferdig med graviditeten så må du bare se og gå ned 20-25 kg, da blir du så flott som en modell... Ble så paff at jeg bare slengte i trynet hennes: pass på din egen vekt du!! Jeg er ikke feit, men heller ikke tynn til vanlig... er litt overvektig, men ikke slik at det plager meg og jeg sliter med å gå ned de kiloene... Min mann er desverre på jobb, og da jeg fortalte han hva min mor sa ble han forbanna... Han sa at han liker meg som jeg er, og om jeg går ned så mye i vekt etter graviditeten, så vil han ikke finne meg igjen... og så sa han: " mer å ta i, mer og være glad i" Men nok om det, hu klarte iallefall å ødelegge dagen min som vanlig.. Hun har kjøpt slankemiddler til meg siden jeg var 13-14 år, og vil at jeg skal være tynn som en modell....
Hildeball Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Ugh! Jeg lurer noen gang er på om de veit hva de sier? Min mor er også delevis sånn. Men med meg så er det et utslett jeg har fått i ansiktet. Er rød og "nuppete" på hake og kinn liksom... Jeg har prøvd det ene etter det andre - uten hell tilnå. Og til stadighet låter det; ÅÅÅåå så fæl du er nå da. Eller andre "hyggelige" hilsner. Akkurat som om jeg ikke har sett det selv i speilet! hm... (Hun er selvfølgelig tynn som en bønnestengel også) - og jeg er normal . når jeg ikke er 29 uker på vei ;o) Men jeg har faktisk begynt å ta igjen det med vekten. Når hun begynner å snakke om det sier jeg at jeg synes set er såååå mye finere med litt ekstra enn litt for lite! Ingen pupper eller lår eller kos! ;O) Det hjelper faktisk. Prøv å holde på selvtilliten din! Nå har vi jo også en til å tenke på!! Du er fin som du er - og ikke stress med forandringer rett etter fødsel! Kos deg og gå turer. Amme og ta vare på de andre barna - det er livet da ;o)) Lykke til!! Jeg vet jeg trenger det om en 10 ukers tid!
Helverine Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Herregud så stygt og kort tenkt. Er det mulig?? Fatter bare ikke at noen kan si slikt jeg.....
februar baby! Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Hei! Så unødvendig!Du har jo ikke lagt på deg mye heller. Høres ut som du har en god mann som er glad i deg akkurat slik du er! Om du får datter eller har døtre så er det ihvertfall viktig at du som mor ikke kommer med sånne bemerkninger og heller støtter de og gir de selvtillitt.Hvorfor ike heller oppmuntre med trilleturer, sunn og god kost, enn å slenge stygge meldinger og prakke på slankepiller! Kanskje hun er litt usikker selv og vet ikke hva hun skal si? Lykke til, vær stolt av å ha båret frem 4 små, det er mye mer imponerende en en modellkropp:) Lykke til!
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2010 Jeg har 2 jenter og 1 gutt fra før og venter en jente til... De er 10 år, snart 7 år og snart 4 år, og hun er fæl til å bemerke at ungene mine også er feite... jenta mi på 10 år er 129,5 cm og 30 kg, gutten på snart 7 er 111 cm og 17-18 kg, og jenta på 4 år er 95-96 cm cm og 14 kg
Helverine Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Kjenner jeg blir provosert og hissig her altså. Hva jeg kan se er da ungene dine helt normalvektige. Moren din må da ha et sykelig forhold til vekt, som bryr seg om sånne ting, og til og med tillater seg å kommentere sånt på andre. Trøst deg med at hun antagelig ikke har det noe godt med seg selv, hvis det er noen trøst i det for deg.... Hun burde blitt fortalt hvor stor skade slike holdninger og kommentarer faktisk kan gjøre. Det er da opplyst om dette i våre dager synes jeg, men slik info siles kanskje ut av de som ikke vil høre... Huff!
februar baby! Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Oj, kommentere barna er ikke bra. Si pent ifra at du ikke tolererer slike kommentarer og at det må hun slutte med, om dere skal ha et godt forhold. Jenter spesielt er utrolig sårbare for sånn, og den minste kommentar kan utløse sterke reaksjoner i tenårene.Min søster har alltid slitt med maten og er veldig tynn og trent, men ikke lykkelig over sitt eget selvbilde. Det var bare en liten kommentar fra familien som utløste en mangeårig kamp om å se perfekt ut. Som sagt, dere som foreldre får heller fortelle barna at de er perfekte slik de er og gi dem selvtillitt, for din mor mangler den evnen.
Anabelle2010 har født! Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Det er helt utrolig hva mødre eller svigermødre kan få seg til å si!!! Mamma er ikke så aller verst, men hun vet også VELDIG godt hvor grensene mine er. Men svigermor derimot synes hun har rett til å si alt hun tenker på. Fra jeg traff mannen min for 17 år siden har jeg fått høre hvor dårlig husmor jeg er, og "at det må jeg jo til og med være enig i selv også!" Etter at barna kom var jeg jo selvfølgelig alfor mye hønemor og det var ikke måte på alt jeg gjorde galt. Hvis jeg bare ga babyen min sukkervann på flaske så ville det løse alle "problemer". Når hun har vært på besøk har hun alltid flyttet alt som hun mener er usunt lengst bak i den øverste hylla i kjøkkenskapet. Og passer alltid på å bemerke hva en ikke bør spise og hvor lite vi bør spise. Og det er selvfølgelig min skyld at både jeg og min mann har noen kg for mye...!! Heldigvis bor vi 30 mil fra hverandre... og mamma bor enda lengre unna, ellers hadde jeg nok klikka med jevne mellomrom.
Gladjenta :) Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Hjelpe meg (( Helt utrolig at du har blitt så normal som du er med slike holdninger å vokse opp med!!! -Har virkelig medfølelse med deg, håper også som de andre sier at du gir igjen med samme mynt- tenker du vil "booste" selvtilliten litt med det Ikke sikker på om jeg ville klart det...er liksom ikke typen til det, men så har jeg ikke opplevd noe sånt heller da. Har sikkert noe med det å gjøre. Huske på; nå kan du si mye mer og slippe unna med det enn til vanlig- bare skylde på graviditetshormoner hehe... LYKKE til da kjære du, og forresten...jeg ville ikke sett ut som de der modellene som man ser går som noen skjelett om jeg hadde fått betalt aldri så mye!!!!!!!!!!!!!!
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2010 Min mor bor desverre i samme byggfelt som meg, heldigvis er ikke pappa slik... Men hu ringer flere ganger for dagen, og ofte så trykker jeg av tlf for å slippe å høre stemmen hennes...
februar baby! Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Oj, dette er tema som opptar oss. Apropos svigermødre, så er nesten glad for at min ste-svigermor bor i utlandet....Hun er ganske så direkte, og da er det deilig å kun se henne et par ganger i året.. Litt ok å bare forholde meg til min egen mamma, som er veldig snill. Sliter litt med å ha en så trent søster, som gikk av alt, 8 uker etter siste KS sitt, men igjen, hun har jo spiseproblemer, så kan jo ikke måle meg med henne. Er opp 15 kg og ser frem til trening, turer og amming og kommer ikke til å føle meg presset av hollywood mammaer, som raser ned i vekt. Det er helt urealistisk og visstnok er det flere av kjendisene som tar KS og fettsuging i samme slengen! For ikke å nevne kostholdsekspert og personlig trener..og nanny.. Vi må være stolte av den store jobben vi har gjort og se frem til en vår med koselige trilleturer:)
Anabelle2010 har født! Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Til TBM28 er Høygravid med nr 4 Jeg glemte å nevne at jeg er 37 uker i dag og jeg har gått opp 14-15 kg. De 9 kg dine er ikke mer enn det som er normalt og knapt det!!
Anabelle2010 har født! Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 Unnskyld!!!! Enda mindre.. bare 8 kg på 9 mnd var det... det er jo ingen ting!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå