Gå til innhold

Svigermor kommer til å gi meg svangerskapsdepresjon...HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kunne dere kanskje ha ordnet opp i om samboeren din hadde kommet på banen før, og forklart at dere nå gjerne ville være litt alene.

Nå som svigermor tilogmed sier at hun heller vil at dere skal gå fra hverandre enn å holde sammen p.g.a. det som har skjedd så avslører hun seg selv og sine intensjoner veldig tydelig. Hun vil bare styre det meste og ha rett. Når hun har en sånn agenda så er det ingenting du kan gjøre mer enn å verne om deg selv og babyen din. Og det er faktisk ikke synd på samboeren din, for han har virkelig sviktet her!

Du burde prøve det du kan for å holde deg unna denne svigermora di i tida fremover. La henne styre på, og hvis det blir direkte konfrontasjon så sier du bare "det er synd at du føler det sånn".

Jeg kan forøvrig anbefale boka "Toxic In-Laws" av Susan Forward. Den har hjulpet meg litt, i hvertfall.

Klem,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, dette minte meg litt om da jeg kom hjem fra sykehus, da var det mamman min som tok over alt, å under graviditeten nekta hun meg å kjøpe noe som helst til babyen i tilfelle noe gikk galt, ( mye spontanabort i familein ) mens hun derimot hun kjøpte drittmye, å hver gang jeg så på noe babystuff så blei hun sint å ba meg roe ned :S ARGH!

jeg sa fra til mamma at det er MIN onge, å MITT liv, å det trur pinade du å må gjøre ! prøv på en skånsom måte, går ikke det så kaster du henne ut, du å sambo har din egen familie nå, hun er ikke familien til verken deg ellr sambo, han har sin eiga familie nå. å det må hun fatte å respektere !

Skrevet

Kjære kjære deg, dette er ikke mye din skyld! Det er hårreisende at folk ikke har vett til å la deg være i fred like etter fødsel! Du har etter mitt syn gjort ditt beste i denne saken, hvordan kunne du forutse at svigermor kom til å flytte inn nærmest permanent på det sekundet barnet var ute?? Man går jo ut i fra at folk skjønner bedre!

Jeg har vært gjennom lignende runder med min sviger(delvis ste)familie nettopp, da de ville overnatte ei uke mens jeg var gravid og veldig syk. Sa fra på en fin måte, men det ble full krig. Og jeg tenker; skjønner de ikke bedre kan det være det samme. At folk kan finne på å bli sure fordi noen sier at det ikke passer så bra med overnattingsbesøk er for meg en gåte. VIL man trenge seg på? Jeg hadde aldri kommet på å insistere meg innpå folk som vil være i fred! Man må da for svarte kunne gi folk litt fred og ro på oppfordring! Folk som ikke har bedre vett enn å trenge seg på selv om de har fått beskjed om at det ikke passer er det VERSTE jeg vet.

Vi har ingen kontakt med svigersene akkurat nå, samboern min er like forbanna og lei seg over oppførselen deres som meg, og han sier han vil ta opp kontakten når han kjenner at han orker. Og han har sagt til dem at han forventer en beklagelse. Så jeg er "heldig" som har en mann som står på "min side", selv om situasjonen er vanskelig.

De som sier at du har noe skyld i dette eller er barnslig osv. har enten ikke prøvd hvordan det er å ha folk rundt seg som ikke respekterer andres grenser, eller så har de ikke hatt samme behov for ro som du har. Vi er forskjellige, men DU skal kunne ha det bra i ditt EGET hjem! Iallefall like etter fødsel!

Jeg heier på deg.

Skrevet

HI: Å velge mellom moren sin og konen sin bør ikke være et vanskelig valg; en voksen mann bør selvfølgelig velge konen sin hvis han blir tvunget til å velge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...