Gå til innhold

ææsssj!! Hodet er ikke festet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sv.kontroll (38 + 2) hodet var ikke festet. Legen TRUDDE ho låg med hodet ned... skrev hodeleie i helsekortet. Hadde hodeleie i forje uke (ekstra kontroll pga blodtrykk) hos en annen lege - så satser på hodeleie.

Uansett, tips til å få jenta vår lenger ned? Gå turer, stå? Eller er det ingenting eg kan gjøre? Blir vel overtid på meg da? Vil sååå hilse på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er 37+3 og ungen har ligget med hodet ned de siste 3 mnd, men hodet ikke festet seg ennå. Iflg jordmor og lege så er det ikke noe en kan gjøre for at hodet skal feste seg, og hos noen fester den seg ikke i det hele tatt. Men det er ikke noe automatikk i at ufestet hodet gir fødsel på overtid:)

Skrevet

Godt det da :) Ble bare litt oppgitt når moderen sa "da går det 14 dager til da.." Har ikkje termin før om 14 dager, men det begynner å bli litt tungt og ubehagelig... Tenkte eg kunne begynne å stå og se på tv - dersom det hjalp på.. hehehe

Skrevet

Om hodet fester seg eller ikke spiller ikke noe rolle på når du føder! Så du må ikke miste motet av den grunn. Veldig mange som oppfatter det slik at når hodet er festet, går man snart i fødsel. Det er ikke tilfelle nemlig. Og eneste måten å få bekreftet 100% om hodet har festet seg, er ved vaginalundersøkelse! Hodet kan skru seg godt ned i bekkenet og virke festet når lege/jordmor palperer på utsiden, men ikke være det likevel! Har uansett ikke noe å si for når fødselen din starter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...