Gå til innhold

Lenge siden sist!


gullet:)

Anbefalte innlegg

Heihå!!

nå er det lenge siden sist jeg har vært her...var mest aktiv med barn i magen gruppa! Alt går strålende her, lissje jenta mi har det bra=)

Utrolig kjekt å bli mamma,men det er jo også krevende!

Har dere begynt å trimme igjen? Ammer dere enda? Jeg har begynt på trening og er så glad for at det går så bra som det gjør hjemme...det er godt å komme sej ut av "rede" enliten stund,så når jeg kommer hjem holder jeg på å kysse oia mi flat! Siden jeg ammer ennå er jeg ikke borte lenge..vi har prøvd flaske,hun tar den såvidt... det er jo et alternativ da,om jeg skal noe som tar litt tid..

Håper alt går bra med dere i novemberklubben...<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Kjekt å se deg her. jeg er innom i blandt, men det er egentlig ganske stille her. vi nybakte mammar har jo fult opp så det er jo ikke så rart.

 

Jeg har begynt på yoga (med baby) og det funker fint. Ellers triller jeg. Med all snøen her i by'n er det god trening foreløpig.

 

Jeg ammer som bare det. Jenta mi er drøye 3 mndr . Hun er ikke så glad i flaske. Har prøvd barnevakt et par ganger, men da har hun bare nektet å ta den, så vi kommer oss ikke så langt av gårde hjemmefra. Men det gjør ikke noe spør du meg. Synes også det er litt styr å pumpe uansett. Har du tenkt noe på når du starter med fast føde og hvor lenge har du tenkt til å amme?

 

Ha en finfindag! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke så mye liv her, men hyggelig å se at noen andre er innom! Tiden går så utrolig fort. Har så lyst til å gjøre så mye - dra på besøk og treffe venner og familie, og så forsvinner bare tiden. Er det ammetåka? Må jo passe på å kose seg med de små også, og vips har vi brukt en time på stellebordet! Vi koser oss stort på egen hånd, vi. Passer på å trille, og det er deilig, men det er langt fra hver dag vi er ute og ruller. Nå må det også sies at lillegutt koser seg ved puppen, så matingen tar fort en time. Og jeg har ikke hjerte til å rive han av heller.

 

Har dere barselgruppe? Vi er en stor gruppe som møtes en gang i uka. Kjempekoselig, og da vi er såpass mange blir det alltid treff, og uten at noen føler seg presset til å delta heller.

 

Jeg trener en gang i uka, og har med lillegutt. Men tenker jo å trappe opp til to. Heldigvis tar han flaske, men jeg har ikke vært så fryktelig mange ganger ute på egen hånd. Det føles så rart. Akkurat som noe mangler. Samtidig er det jo frihet...

 

Håper det er flere der ute som koser seg! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barselgruppe!?!?!? Jeg tilhører Sinsen og de satte ikke opp for de av oss med termin i november og desember pga svinevaksinasjonen. Det er en felles "barselgruppe" for alle med barn fom 2 mnd tom 9 mnd i bydelen.

 

Når det kommer til min helsesøster har jeg måttet fikse barselvenninner selv. Både denne gangen og forrige gang.

 

Noen flere med meg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her, ikke kommet inn i noen barselgruppe. Kjeder vettet av meg her. Flyttet fra Sagene til Nordre Aker, og de er så treige de nede på Nav der, og de satte meg opp på ei gruppe med desember barn, som selvfølgelig jeg glemte pga ammetåka. Er så irritert.

 

Men stooortrives som mamma ja. Emilie er nå 4 mnd den 05. mars, og det er så mye som skjer av utvikling at det går fort i svingende.

 

Kjedelig å ikke ha fått truffet dere ennå etter fødselen... ikke så rart heller med den snø vinteren vi har fått.... Ser ikke ut til å ville gi seg heller...

 

Jeg fullammer ennå og tenker å gjøre det til hun sier ifra selv at det ikke er nok.

 

Merethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig de praktiserer dette med barselgrupper så ulikt. Synd at dem som vil, ikke får sjansen. Det er jo så deilig å ha noen likesinnede å utveksle erfaringer med. Og fint tilbud for innflyttere. Ikke store jobben for helsesøster å sette opp barselgrupper. Hun innkalte oss til et møte på helsestasjonen, Der fylte vi ut et skjema med navn, adresse osv. som alle fikk og så tok vi det derfra selv ved å avtale neste møte. Jeg hører også til Nordre Aker! Der er barselgruppene inndelt distriktsvis - så vi bor alle innen en omkrets på en kilometer, og alle barna er født samme måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

okei,hm, så hvor på nordre aker bor du da?

jeg bor i nordbergveien 60...

 

jeg tenkte heller at jeg kan møte opp på trilletreff i regi av nordberg menighet, da møter jeg iallefall noen fra i nærheten.

Attpåtil, så er jeg innflyttet fra Nordmøre, så ingen ting er enkelt...

Meget frustrerende

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Grefsen/Kjelsås - så på andre siden av elva. Vi møtes på en liten kafé, Kaffe og Brød, på Grefsenplatået, hver torsdag kl. 11.30 - enten til en prat eller trilletur, eller begge deler. Har full forståelse for at det ikke er så enkelt å være innflytter (og i permisjon), i tillegg har du flyttet til den største bydelen i Oslo! Vi er tre stykker i samme barselgruppe som bor 100 meter fra hverandre i samme lille vei, og har aldri sett hverandre før vi møttes på helsestasjonen - det er litt spesielt..

 

Lurt å bli med på trilleturene. I Grefsen menighet har de også babysang, som jeg ennå ikke har prøvd, men det er vissnok ganske så populært. Kanskje Nordberg har tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...