Gå til innhold

jeg er sjokkert!


juli3

Anbefalte innlegg

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article501148.ece

 

litt ned i artikkelen står det om e undersøkelse trygg trafikk og statens vegvesen har gjort angående sikring av nyfødte på vei hjem fra sykehuset.

 

hvordan sikret dere barnet deres hjem fra sykehuset? er det virkelig så mange som ikke sikrer barna sine som denne testen viser?

 

vi har ikke bil, men har likevel bilsete. f.eks til bilturen hjem fra sykehuset (vi tok taxi), eller hvis vi blir hentet av venner o.l. og skal ha med lillemann. hadde aldri falt meg inn å ha han på fanget! han er jo det mest verdifulle jeg har!!

 

-sjokkert juli3-

som håper at juligjengen her er oppgående damer som sikrer gullene sine!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er like sjokkert som deg! I dagens opplyste samfunn så syns jeg ikke dette holder mål i det hele tatt!!! Tenk å gamble med babyens liv på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

røyke, snakke i mobiltelefon og legge den nyfødte i framsetet når du kjører?? jeg skjønner at dette er unntaket, og tydeligvis en svært lite opplyst dame! men makan!! skulle hatt en liten iq-test før man fikk lov å sette et barn til verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste og en artikkel om dette for en stund siden, de hadde hengt den opp på barsel når jeg fødte. Er helt sjokkert jeg og. Mannen hadde med maxi cosien til sykehuset den dagen vi skulle hjem. Og har sett lignende live. Så et par som satt seg i bilen, med seg hadde de en baby som var kanskje 8-9 mnd eller no. Damen tok babyen på fanget i forsetet og så kjørte de. Ble mildt sagt overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreverden! Trodde ikke dette var mulig da? Å sikre barn i bilen er en selvfølge!

Vi rakk heldigvis å kjøpe bilstol fire dager før lillebror ble født. Og hadde vi ikke rukket det, hadde selvsagt pappan dratt ut og kjøpt det før han hentet oss hjem!

 

Jeg ser ofte barn i min datters barnehage som sitter usikret i bil. Her om dagen kom en mor med sin lille 2-åring, satte seg i passasjersetet foran og tok barnet på fanget og mormor kjørte avgårde. Jeg får hakeslepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tassen i sete og annet hadde det ikke vært snakk om. HAdde vi ikke hatt sete så hadde jeg tatt bussen.

Men det sto klart i bilen heldigvis.

 

Har sett flere situasjoner der magen min bare vrenger seg av hvor slemme noen er.

Et eks er ei dame som hadde en liten baby på fanget, mannen kjørte.

 

Tenker at neste gang jeg ser slikt skal jeg ringe politiet. Men rekker det ikke, begynner nesten å gråte av slikt.

 

Ja jeg har ofte tenkt og tullet med mannen. " Vi setter han bare i baggen bak så slipper han å våkne", men ville selvfølgelig aldri gjøre det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikre sikre sikre sikre... Noe annet er uaktuelt!!!

Den artikkelen ble vel offentliggjort i sommer, og vi ble heeelt lamslått.

 

Mannen hadde med maxi cosi'en da han kom for å hente oss, da var alt innstallert og på stell!! =) Hadde det ikk edet vært hadde buss eller taxi (med sete) vært det neste valget... ville aldri i min villeste fantasi kommet på å IKKE beskytte henne mot evt ulykker!

 

Får heeelt frysninger =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig! Jeg måtte sette meg bak i bilen på vei hjem fra sykehuset (1 time kjøretid) og se på han hele tiden for det var litt skummelt når den vesle lille gutten "forsvant" i bilstolen. Tenk at man ikke sikrer i bil! Huff huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...