Gå til innhold

hepatitt sprøyten..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tatt den? eller blitt skjekket for hepatitt? var på helsestasjonen igår,å jordmoren syntes det var rart at jeg ikke hadde blitt skjekket for det, da det er flere sykehus som tar kun imot pasienter som har blitt skjekket for det.

 

Jeg har ikke hørt noe om det, men sikkert noe med at fastlegen min ikke var noe flink til å fortelle meg hva jeg skulle gjøre eller ikke.

 

Noen som vet hvordan ullevål sykehus er i forhold til dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, trodde dette var en del av de "obligatoriske" prøvene man tok ved første legetime. Prøvesvarene på hiv/hepatitt samt blodtypen din skal tas med sammen med helsekortet til fødeavdelingen.

Tror det handler noe om helsepersonellets sikkerhet, da man blir behandlet annerledes i fødesituasjon om man har en av disse virusene (smittefødsel eller hva man nå kaller det).

Jeg har fødeplass på Ullevål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må visst ta tilbake det jeg skrev...var helt sikker på at det var blitt sjekket, men det står faktisk ingenting om det på prøvesvar-arket mitt... kun hiv, rubella, toxoplasmose og en ting til tror jeg... Har ikke fått noen tilbakemelding hverken fra jordmor eller fødeavdeling (da jeg var inne på ekstrakontroll) ift dette...Snodig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg var på informasjons møte idag på ullevål, å da nevnte jeg for jm at jeg heller ikke har fått noe info om den hepatitt greia, men hun på ullevål sa at hun ikke trodde det skulle ha noen betydning. Vis ikke noen av forelderne er utenlandske. BF er fra pakistan, men er født å oppvokst i norge. foreldrene hans er født i pakistan. men hun trodde fortsatt det ikke hadde så mye å si.. så jeg gidder ikke stresse noe mer med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min første svangerskapskontroll ble det tatt prøver av både hepatitt b og c.

rart det er forskjellig fra legesenter til legesenter.

Mine prøver ble tatt da jeg bodde i Asker. En skulle tro det var standariserte prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...