lykketrollet10 Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Hei!! Vi har kjøpt oss hus () lurer derfor på om jeg kan være med å male? Lukter jo ingenting av vannmaling... ? Kan jo ha på maske og? Noen som vet? Vil være med å male barnerommet!! )
Emmilo Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Vi malte hele huset når jeg var gravid med nr 1 uten problem. Vannmaling er helt ok. Men de beste er ikke å spørre her, men i fargehandel, de har lister på innehold og annet du ønsker å vite.
Corneliuss Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Jeg ville ikke ha malt eller hatt barn (i magen eller utenfor) i malingslukta inntil det er ferdig luftet ut og tørket. Unntaket er Jotun Sens. Den kan du male med selv om du er gravid. =O) Tror de har den de fleste steder.
lykketrollet10 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2010 Leste om Jotun sens nå, er ikke noe problem å male med det :) Gleder meg!!! :)
Carasnella Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Alle vannbaserte malingstyper som finnes i dag, kan males med av gravide. Og det er også flere og flere oljebaserte malingstyper som også kan brukes, det er bare å forhøre seg med de ansatte der du kjøper maling.
Corneliuss Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Så gøy at dere har kjøpt hus! Når flytter dere? Og til hvor? =O) Vi kjøpte hus for en ukes tid siden og flytter til Grefsen i begynnelsen av juni. Gleder meg veldig. Tenkte å leie noen til å male litt før vi flytter inn + hjelpe oss med gulvene. Vi får se hvor langt de kommer på to uker så gjør vi resten selv. =O) Da blir det Sens maling på oss også. He he =O) De koster litt mer enn annen maling men det er ikke mye som skiller. En ting er deg som gravid, men de nyfødte er visst også veldig sensitive for løsemidlene i maling. Leste på lommelegen at man bør lufte veldig godt og kanskje opp mot en mnd (hørtes ekstremt lenge ut?) på barnerommet før man legger inn de nyfødte der. Derfor veldig lurt å bruke en maling som er "ufarlig" og male det rommet så snart som mulig.
lykketrollet10 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2010 Vi flytter i løpet av mars! Gleder meg, har nettopp solgt leiligheten, så bor hjemme til svigermor og svigerfar nå Gleder meg til å komme igang i nytt hus! Vi kommer til å starte med oppussing med engang, pusser opp før vi flytter inn. (Bare maling vi trenger, perfekt;)) Og lille kommer ikke før juli, så det får stå ei lang stund før h*n kommer :) Gleder meg til å male barnerommet! Ble glad når jeg fant ut at jeg å kan være med på prosjektet ja! Vi har kjøpt hus litt utenfor Trondheim Der vi kommer fra, holder oss her
Corneliuss Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Enig i at det er stas spesielt med barnerommet. Gleder meg til å innrede. Sønnen vår skal dele det med den snart nye søstern sin (men hun skal jo sove hos oss først) ettersom det bare er to rom i første etg. Vil gjerne ha begge i samme etg som oss inntil de blir litt større. Blir gøy å få alt på plass! Deilig at dere har så god tid da! Jeg er så keen på å dra opp for å måle opp alle rommene. Er jo ikke lett å få gjort noe før man vet det. =O)
lykketrollet10 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. februar 2010 Skjønner at dere vil ha de i samme etg. når de er så små enda ja :) Gleder meg til så mye nå at det går nesten rundt hehe
ma:) Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Jeg skal i gang og male med sens på barnerommet neste uke. Greit å få gjort det nå, selv om babyen ikke kommer før i juni. Og så er det veldig kjekt å planlegge og styre med rommet hennes. Ikke bekymret for malingen, mer for tapetlimen. Holder på å sette opp veggfornyer på de tre veggene som skal males. Velger å male tre vegger hvite, mens den siste skal tapetseres. Da er oppussing underveis når ungen vokser lettere, tenker vi. Kan jo da bytte ut tapet på den ene veggen etter hvert eller male den også etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå