signe maten Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 M runder 15mnd om en ukes tid. Og han får kommentarer fra bhg om at han spiser så fryktelig mye Han spiser selv og det går ned på høykant alt han får servert. Han spiser to skiver til alle måltider og en stor porsjon middag. (Dvs 3-4 måltider med brød og ett middagsmåltid) pluss frukt - 1-2 per dag. Og masse vann. Han har aldri spist grøt, det er æsj. Er dette så fryktelig mye da?
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Min lille frøken (14,5 mnd) er også tidvis bunnløs når det kommer til mat! Hehe:) Til frokost går det ned 2-3 porsjoner med havregrøt (ca 1 dl gryn og 4 dl vann/melk) Til lunsj spiser hun hvertfall 1 skive, noen ganger 2 (evt varm mat) Til mellommåltid kl 14.30 spiser hun hvertfall 1 skive og så mye frukt hun får. Så blir det en banan eller noe annen frukt da vi kommer hjem. Middag er hun litt kresen på, har vi noe hun liker spiser hun MASSE, er det ikke så godt, spiser hun mindre. Ofte frukt til dessert. Kveldsmaten varierer etter hvor mye hun spiste til middag - men stort sett 1/2-1 skive + yoghurt. Hun spiser det meste selv, storkoser seg med maten... mmmmm, nam nam... Jeg for min del synes det er helt supert at hun spiser og koser seg med maten - og hun får såklart alltid så mye hun vil (ikke frukt - for da hadde hun spist seg ihjel tror jeg... hehe;) Og ofte spiser hun mye lenger (og sikkert mer og) enn oss voksne - hehe. Men så er det full fart fra tidlig til sent og da - og hun trenger det nok:) Og siden hun ligger nederst på vektkurven er det iallefall deilig at hun spiser godt:)
Lemonia Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Gutten vår på 14½ mnd spiser omtrent dette i løpet av en dag: Frokost: En brødskive Lunsj: En brødskive eller litt omelett, pasta e.l. + en yoghurt Middag: En porsjon middag (f.eks. en liten fiskekake/kjøttkake, ½-1 potet og litt grønnsaker, spiser gjerne mer om det er noe veldig godt). Kveldsmat: En porsjon grøt + ½ banan/pære/eple
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Jenta mi er 13mnd, og i går så dagen hennes sånn ut: Frokost: 2 1/2 skive pluss et halvt eple. Lunsj: 1 porsjon grøt pluss ei brødskive. Mellommåltid: En halv banan pluss yoghurt. Middag: En hel kyllingfilet, nesten en potet, litt hvetetortillas, mais, ananas og avocado (grønnsakene i mengder, hun eeeeeelsker det) Kveldsmat: 1 porsjon grøt. I tillegg ammer jeg morgen og kveld fremdeles, hun vil liksom ikke gi slipp på den puppen Men å legge på seg, neeeeeida Matglad er hun iallefall, og det er jeg fryktelig glad for! Det går litt i perioder her, hun sliter med å spise når tennene plager henne som verst, men så tar hun det virkelig igjen når alt er bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå