Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Min 9 uker gamle sønn ligger bare på magen.Får han ikke til å sove på ryggen i det hele tatt.Har prøvd med varmeflaske/lune reder,trille tur(funker en stund,men han våkner fort) osv.Føler jeg må lyge for helsesøstra,for hun har ikke andre råd enn å ikke legge han på magen..Skjønner at krybbedødsrisikoen er mye større,men vet ikke min are råd.Flere som sliter med det samme?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Gutten min sov også bare på magen.. eller, det vil si, han SOVNET bare på magen, så når han sov dypt nok snudde jeg han over på ryggen, og da kunne han sove slik inntil en time før han våknet og gråt og jeg måtte snu han over på magen igjen for å få han til å sovne... Slik holdt vi på natten gjennom, og enkelte netter fikk jeg bare et par- tre intervaller med 20-60 minutters søvn... sånn holdt vi på til han var 4 måneder, da orket jeg ikke lenger, og lot han sove på magen.. Jeg satte på vekkerklokken et par ganger i løpet av natten og sjekket han, og hadde generelt dårlig samvittighet, men jeg var helt utslitt.... Vi fant ut senere at det skyldtes KISS. Han hadde smerter i nakken, men innen vi fikk behandlet det var magesovingen blitt en vane, så han sover fremdeles kun på magen, nå 10 måneder gammel. Jeg vil ikke si det hva du skal gjøre, og jeg forstår hvor slitsomt det er å gå våken og lure på en magesover, snu og vende, våkne og holde på... Du vet jo hva som anbefales, men du vet samtidig hva du klarer og ikke, så du må nesten velge selv... Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå