Gå til innhold

Helsesøster maser så mye om mat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutten min var helt gjennomsnittlig da han ble født, men ble ganske raskt litt overvektig. Han har ligget over normalområdet (veide f.eks 6600 ved 2 måneders alder, og litt over 10 kg ved 6 1/2 mndr - bare for å gi et bilde) og helsesøster har de siste gangen jeg har vært der bedt meg redusere melkemengden, ikke overstige 500 ml i døgnet (MME) og gi han flere måltider med fast føde. Dette har vi jobbet med, og han har blitt ordentlig glad i grøt, middagsmat og brødskiver. (Han er generelt veldig matglad), og resultatet har også blitt at han ikke er så interessert i melk lenger. Jeg får i han max 200 ml mme pr døgn. Han vil ikke ha mer selv.. .. I dag var vi på helsestasjonen igjen, og han har blitt endel lengre, men ikke gått opp mer enn en halv kilo på to måneder. Han har begynt å krabbe, og reiser seg overalt, så jeg har tenkt at det er normalt... og bra også at han ikke har fortsatt den store vektoppgangen sin. Jeg trodde egentlig vi skulle få skryt.. :-/

Men nå var helsesøster bekymret for at han drakk så LITE melk pr. døgn... og spurte masse om jeg ga han ordentlige middager osv.. Han er 74 cm lang og veier 11700 gr, så han er jo fremdeles i det øvre sjiktet vektmessig, men ligger altså ikke utenfor normalen lenger... Jeg fikk skikkelig dårlig følelse av alle spørsmålene til helsesøster i dag, og det virket nesten som hun trodde jeg hadde sultet han.. Noe jeg virkelig ikke har! Han får mat så lenge han gaper, og styrer mengdene selv.. Moren min synes han får altfor mye mat, men jeg synes ikke det er noe hyggelig å avslutte måltidene mens han fremdeles er sulten.. Syntes jo at han bør få lov til å bli mett...

Men, helsesøster oppførte seg altså som om hun trodde jeg sultet han... Huff.. synes nesten ingenting blir riktig med den dama der jeg... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt en langt faen i helsesøster og dratt til legen hvis jeg hadde reelle spørsmål.

Skrevet

Ville ikke brydd meg så lenge gutten din er fornøyd og legger greit på seg. har han for mye gjør det ikke noe om han ikke øker så mye en periode, og legger de mye på seg forsvinner jo det raskt når de begynner å bevege seg mer. Stol på deg selv du. det er du som ser gutten hver dag og ser hvordan han trivest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...