Gulla123- jente i magen <3 Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Er førstegangs og har fortsatt ikke kjent noe spark. Kjenner at det er noe nedi der, og at det beveger seg iblant, men har enda ikke kjent de "dultene" flere inne her snakker om. Er det normalt å ikke ha kjent noe enda, og når er det vanlig å kjenne noe som 1.gangs? Syns det er så mange inne her som har kjent spark så tidlig.. Begynner å bli utålmodig:)
juni2010mamma Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Ja her er det flere. Jeg kjente det i jula, men det har vært stilt siden da. Jeg er nå 22+3 og førstegangs.. Nå begynner jeg å bli skikkelig utålmodig. Fikk beskjed om å kontakte jordmor hvis jeg ikke hadde kjent noe til uke 24..
Minimo <3 Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 take it fisi jeg kjente ikke det første sparket før jeg var rundt 24-25 Sånn er det med førstegangsfødende Det kommer det kommer
Gulla123- jente i magen <3 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2010 Huff, det er kjedelig da. Skjønner godt at du er utålmodig ja! håper jeg kjenner noe innen ett par uker, så jeg slipper å vente så lenge.. Hva gjør de om du ikke har kjent noe innen uke 24 da??
Gulla123- jente i magen <3 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2010 Minimo med spire<3 : haff, okey. Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet da Bare gleder meg sånn til å kjenne de første sparkene
Gjest aloshia Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Jeg er 18+5 og har ikke kjent liv en gang! Blir litt bekymret, men prøver å tenke at det er normalt det også.
juni2010mamma Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Det vet jeg egentlig ikke, hun sa ikke noe om det og jeg tenkte ikke på å spørre. Vi hørte hjertelyden så det er jo ingen grunn til begymring, og det er jo mange som ikke kjenner noe før uke 24.. Håper jeg kjenner noe før neste uke, hvis ikke håper jeg på en ny ul:)
Gulla123- jente i magen <3 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2010 juni2010mamma: Ja, jeg var på UL for litt over ei uke siden, og der var det ei lita jente som ikke lå stille ett sekund, så håper å få kjenne det snart:) Jeg har ikke hørt hjertelyden enda, men skal til jordmor om 3 uker, så håper på å få høre den da
Gulla123- jente i magen <3 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 15. februar 2010 aloshia: Ja, er visst normalt, så tror nok ikke vi trenger å bekymre oss:) Det kommer nok innen noen uker får vi håpe
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Jeg er 19+4 og har kjent kun to små spark.
morline03 Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Hei! Jeg er 19+1 og venter nr tre. Har fortsatt ikke kjent et spark. Kjenner litt liv, men ikke skikkelig. Med nr 1 kjente jeg det utenpå i uke 17, mens med nr 2 kjente jeg det ikke utenpå før i uke 21 eller noe. Det kommer litt an på hvordan babyen ligger i magen. Jeg er utålmodig jeg og! Gleder meg til pappaen kan kjenne det. Og største jenten min på 6 år. Lykketil videre. Har vel termin samme dag vi!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Jeg kjente ingen verdens ting jeg, før jeg var 20+5! Da kjente jeg første tegn til liv og første sparkene:-) Kjent liv hver dag etter det og er nå 31+1:-) Ikke lenge igjen, jeg gleder meg til å bli ferdig:-) !!! Men nå skal det sies at jeg har foranliggende morkake da:-) Har du sjekket om du har det?
Alt-er-mulig Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 Hei Gulla123 Dette er HELT vanlig fikk jeg beskjed om. Jeg er nå 22 uker og det er først i disse dager at jeg merker det romsteres rundt der inne. Merket ingenting før det. Jeg har heller ingen tydelige "dult" eller spark som du sier så ikke bekymre deg i det hele tatt. Et annet lite tips er også at dersom man har morkaken i forkant (altså mot navle i front) så demper dette ned bevegelsene i svært stor grad. Jeg fikk nemlig vite dette på ordinær UL og det forklarer da også hvorfor noe kjenner det enda senere enn andre:-) Så nyt a du kjenner noe "nedi der", plutselig kommer det:-) Lykke til
Mamma's Magic Skrevet 16. februar 2010 #14 Skrevet 16. februar 2010 Samma her. Jeg er 17+6 og var på ordinær ultralyd i dag. Jordmor sa at morkaken lå mot magen min (ikke mot ryggen), dvs at når babyen sparker, sparker den rett i morkaken i stedenfor i magen min. Det er sikkert det som er tilfelle med deg også, og da vil du ikke kjenne spak før du er litt lengre på vei, noen og 20'ende uke, sa jm til meg. Min lille snuppe turnet og sparket som bare det inni der, og jeg kjenner ingenting! Så du kan ta det helt med ro:)
Mamma's Magic Skrevet 16. februar 2010 #15 Skrevet 16. februar 2010 Samma her. Jeg er 17+6 og var på ordinær ultralyd i dag. Jordmor sa at morkaken lå mot magen min (ikke mot ryggen), dvs at når babyen sparker, sparker den rett i morkaken i stedenfor i magen min. Det er sikkert det som er tilfelle med deg også, og da vil du ikke kjenne spak før du er litt lengre på vei, noen og 20'ende uke, sa jm til meg. Min lille snuppe turnet og sparket som bare det inni der, og jeg kjenner ingenting! Så du kan ta det helt med ro:)
Gulla123- jente i magen <3 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #16 Skrevet 16. februar 2010 hei Linyen-Gravid med aprilgutt!<3 Da jeg var på UL, sa de at morkaka lå bak, så da har jeg nok ikke det Men gleder meg masse til å kjenne den lille jenta mi:) Heldig du som ikke har så lenge igjen, du må ha masse lykke til med fødselen og kose deg med den lille gutten din!!
Gulla123- jente i magen <3 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #17 Skrevet 16. februar 2010 Mamma's Magic: Da jeg var på UL sa jordmora at morkaka mi lå bak, og ikke foran. Men tror jeg har begynt å kjenne noen små svake dult det siste døgnet, så håper det kommer sterkere snart Da jeg var på UL lå ikke den lille jente stille ett sekund, så er vel ikke så lenge til jeg kan kjenne sparkene hennes ordentlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå