titti80 Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Har ei prematur jente som nå er 1 1/2 år. Ble bare født 5 1/2 uke før. Ligger med feber nå. Husker da hun var mindre så fikk vi beskjed om å gi febernedsettende på tp 39.5 tror jeg. (eller var det 39?) Lurer på hvor lenge den regelen gjeler... Vet selvfølgelig at man skal vurdere almenntilstanden også, men bare høre hva andre kanskje har hørt...
Gemini7 Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Jenta mi er også 6 uker prematur, men nå halvannet (eller snart 2 år). Når de er blitt såpass store så spiller vel ikke prematuriteten noen særlig rolle lenger. Snuppa mi hadde nylig feber, mellom 38 og 40.5 i flere dager. Legevakten sa jeg bare skulle gi Paracet hvis hun ble veldig varm og slapp, husker ikke akkurat grrensa, emn er vel 38.5 eller noe. Så lenge feberen går ned, er det ingen fare. Gjør den ikke det, kontakt lege Go bedring:)
Expat Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Over 39,5 har ikke feber noe ekstra effekt, da bør man gi febernedsettende.
lille sprelle Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Har 5 uker prem som også var ganske så dysmatur, har ikke brydd meg om at hun er det på lenge er nå 23 mnd. Hun var normalvektig ved 1 år og har så langt ingen tegn på sin tidligfødtstatus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå