Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hört att man kan få pigmentfläckar om man solar sig när man är gravid och de går dessverre inte bort igen. Men det ska inte vara farligt för barnet vad jag vet. :)

Skrevet

jeg tok masse solarium når jeg var gravid, fikk ingen pigmentflekker.

det er jo det samme som å sole seg ute, så hvis du ikke får det da får du det nok ikke nå heller. I motsetning til hun første skrev til deg, har jeg hørt at om man får det går de bort etter hvert...men det må du nesten sjekke, folk sier så mye forskjellig.

Er helt trygt for babyen å ta sol, den ligger trygt og godt i magen din, met et tykt lag hud over seg :)

Skrevet

Det er hormonfornadringene i kroppen under graviditeten som gjør at du KAN få pigmentflekker. Det finnes ingen fasit på hvem som er disponible for det eller ikke, så prøv deg isåfall frem med noen få minutter av gangen. Skulle du få pigmenteringer er faren at det KAN sette seg, evt. ta laaang tid før de forsvinner, men det er desverre heller ingen fasit på. Jeg har sluttet å ta sol, sånn for å være på den helt sikre siden. Og pigmenteringer er nå en ting, men noen minutter under solrørene øker jo faren for en rekke langt alvorligere skader..

Skrevet

Hei

Legen min sa det var helt i orden, men ta hensyn. Man får også D vitamin og det er bra! Dessuten er det deilig å ikke føle seg alldeles blåhvit i huden:-) Det viktigste er jo at man ikke blir for opphetet om det er solarium, trening, vanlig sol etc.

Jeg tar sol, men mye kortere i tid enn vanlig og ikke mer enn 2 gg i mnd.Ingen pigmentflekker, men så er jeg forsiktig også..

Kos deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...